Support

Open search

Plateau's koelkast RS61681GDSR scheuren op de naden

Apprentice

Hallo,

Wij zijn uiterst tevreden over onze koelkast met ijsblokjes en koud watertap maar we zien nu dat het plastic van de  plateau's zomaar gaan scheuren.
Er staat geen druk of gewicht op maar toch sheuren de naden.
De koelkast is nu drie jaar oud en uit de garantie maar ik vind dit toch nog onder de garantie vallen.
Dit voldoet nl niet aan de verwachtte levensduur van het materiaal.

Hebben jullie dit eerder gezien ???
Zie ook bijgevoegde foto's

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Groetjes RiniIMG_20190610_151515409.jpgIMG_20190610_151527913.jpgIMG_20190610_151612742.jpgIMG_20190610_151626314.jpg

7 ANTWOORDEN 7
Superuser II
Superuser II
Lees dit even: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanti...

Even contact opnemen met de verkoper
---------
Samsung Galaxy Note 10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Ik heb contact opgenomen met de verkoper en die heeft een reparatiecentre ingeschakeld.
Die hebben netjes gereageerd maar sturen mij een offerte van € 150,-

Hier ben ik niet mee akkoord gegaan en zij verwijzen mij nu weer terug naar de verkoper.
Inmiddels weer contact met de verkoper opgenomen en het verhaal weer uitgelegd.
Ik heb een mail erachteraan gestuurd met alle details en gegevens.

Na het weekend gaan zij contact opnemen met Samsung.

Ben benieuwd !

Pffft

Community Manager

Houd je ons op de hoogte?

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Apprentice

Jazeker,

Het verhaal heeft nu een staartje gekregen en nog wat vervelend ook.

Hieronder het bericht van de verkopende partij:

Beste heer/mevrouw,

Helaas is de garantie niet van toepassing op plastic onderdelen. Hiervoor kunt u coulance aanvragen bij Samsung alleen is deze niet verplicht om dit te geven.

Ik heb hier met grote verwondering op gereageerd en heb gevraagd hoe ze aan deze info kwamen en waar ik dat terug kon vinden.

Toen kreeg ik weer een belachelijk verhaal en ben ik in de telefoon geklommen.

Ik heb wat boos gereageerd en zij zouden dan maandag (vandaag) met Samsung contact opnemen en mij terug bellen.

Ben zojuist gebeld en ze noemen mij nu een bedrag dat overeenkomt met de tweede offerte (die met coulance) van CErepairs in Dordrecht.

Ik vraag mij nu dus wel af of zijn wel contact hebben gehad met Samsung maar hij zegt van wel.

Uiteindelijk wil hij dan dit laatste bedrag van € 57,- opdelen ==> Dus ieder de helft.

Ik denk dat ik daar maar akkoord mee ga.

Groetjes Rini

Community Manager

Dat vind ik een nette oplossing! Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik het graag. 

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
New Member

Ik las dit bericht en herkende mij hierin. ik was op zoek naar een ander probleem en zag dit bericht. He, dat heb ik ook, zij het met maar 1 plateau, die bij mij wel iets zwaarder belast wordt dan de overige plateaus. Overwoog al langer het te melden, zodat Samsung hieraan kan werken. Het is volgens mij een materiaalzwakte. Als jullie het niet weten zal/kan er ook niet aan gewerkt worden. Bij deze alsnog mijn reactie. Misschien toch iets voor de kwaliteitsafdeling om aan te werken.

Ik heb begrepen dat er van garantie geen sprake is, wat jammer is. Zijn er wel losse plateau's te koop? Dit lijkt mij de simpelste en beste oplossing. Ik hoor graag van jullie.

Apprentice

Jolanda,

De plateau's zijn wel los verkrijgbaar.

Op het plateau staat een artikelnummer.

Het is lastig te zien omdat dit witte letters op een witte achtergrond is.

Je moet het plateau eruit halen om dit te kunnen achterhalen.

Ik heb inmiddels nieuwe plateau's en ik hoop maar dat deze wat langer mee gaan.

Groetjes Rini

Top Posters