Support

Open search

Koelkast zit vol ijs

Apprentice

Ik heb een RSH5 koel/vrieskast. De vriezer werkt goed echter de koelkast koelt niet meer. De koelkast zat vol ijs, het zichtbare ijs hebben we kunnen laten ontdooien. Echter intern zit ook ijs waardoor deze ontvoldoen koelt. Ik heb een paar vragen:

1. Kun je de koelkast ontdooien terwijl de vriezer aan blijst staan?
  2. Kan het alrm dat de deur open staat uit geschakeld worden?
  3. Hoe start je de force defrost mode?

Mijn  koelkast is uit 2011 er zit dus geen garantie meer op.

6 ANTWOORDEN
Nick Moderator
Moderator

Laten we de vragen één voor één oppakken. 

1. Nee, wel kun je vakantiestand proberen maar ik denk dat je 'm uiteindelijk volledig moet laten ontdooien.

2. Nee, deze optie blijft altijd aan.

3. Stekker eruit halen is aardig gefoceerd

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Jammer, maar wel raar dat ik de force defrost inmiddels heb gevonden. En ook jammer dat je niet wilt vertellen hoe de andere zaken via een code zijn in te stellen.

Nick Moderator
Moderator

Mijn fout, dit staat inderdaad niet standaard in de handleiding maar is mogelijk via het testmenu. Verder kan ik ook er ook niets over zeggen helaas, maar fijn dat je het gevonden hebt!

---------
Signature-S10
Apprentice
Kan je me wel vertellen wat de andere opties zijn van het testmenu. Bijvoorbeeld wat rd betekent? Ook staat er de mogelijkheid OFF echter ik weet niet of dat alles uit gaat of alleen het koel gedeelte.

Met de force defrost heb ik na 2x nog steeds niet alles ontdooit. Aagezien ik 25 kilo vlees in de vriezer heb, wil ik deze liever niet uitzetten.
Apprentice

Kan je me wel vertellen wat de andere opties zijn van het testmenu. Bijvoorbeeld wat rd betekent? Ook staat er de mogelijkheid OFF echter ik weet niet of dat alles uit gaat of alleen het koel gedeelte.

Met de force defrost heb ik na 2x nog steeds niet alles ontdooit. Aangezien ik 25 kilo vlees in de vriezer heb, wil ik deze liever niet uitzetten.

Nick Moderator
Moderator

Dit heeft niets te maken met een force defrost, dus sluit ook niet aan bij wat je zoekt. Ik begrijp het probleem, maar de enige optie zou dan zijn om echt de stekker eruit te trekken. 

---------
Signature-S10
Top Posters