Support

Open search

Koelkast doet het niet. Vriezer wel.

Apprentice

Goedeavond 

Mijn Samsung koelkast (RL56GHGSW1/XEF) vriest wel maar koelt niet.

Ik zag stofvorming aan de achterzijde welke ik verwijderd heb.

Desondanks deed de koeling het nog steeds niet.

Nu heb ik de elementen los geschroefd en bekeken wat het probleem kon zijn. 

En daar zag ik het probleem, Verstopping van ijs in de luchtschacht naar het koelkast gedeelte.

Alleen kwam ik nog iets raars tegen zie foto. Wat is dit voor plakkerig spul? Dit stuk maak ik nu pas voor het eerst open en kom ik iets tegen met een tapje erom heen. Weet iemand wat dit is? 

Alvast bedankt. 

P.s. koelkast laat ik minimaal 48 uur ontdooien zodat alle eventuele blokkades weg zijn. Hopelijk doet mijn koelkast het dan weer.

Mike schuiling

2017-11-30_21.24.35.jpgTape met plakkerig spul wat er uit komt.

3 ANTWOORDEN 3
Apprentice

Koelkast helemaal ontdooid.

Het vast gevroren deel is helemaal ontdooid en de beide gaten van vriezer naar koelkast zijn vrij.

Echter nu de koelkast aangezet en vriezer doet het wel maar koelkast doet het nog steeds niet. Wat kan het nu nog zijn?

Zo jammer de koelkast is net 4 jaar en nu al op?

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Mike

Apprentice

20171203_105856-1209x1612.jpgAchterkant

20171203_105809-1612x1209.jpgKlep koude lucht invoer

20171203_105813-1209x1612.jpgVerbinding klep

Goedemorgen, het probleem is deel opgelost. Na ontdooien doet de koelkast het deels. Alleen blijft bovenin de koelkast het warmer dan beneden.

Dit komt omdat het achterpaneel geen koude lucht doorlaat omdat de klep dicht staat. Dit wordt aangestuurd normaal alleen ik denk dat daar iets kapot in is.

Weet iemand hoe ik deze klep weer goed kan krijgen?

Ik heb de klep nu handmatig wat open gezeg zodat er weer koude lucht binnen komt alleen met als risico dat het te koud wordt in de koelkast.

Ik heb 3 foto.s toegevoegd. Ik hoor het graag.

Nick Moderator
Moderator

Hi Mikes! Welkom op de Community. Het klinkt allemaal niet best. Ik ben bang dat het geen top antwoord is, maar er lijkt een reparatie nodig. Wij kunnen geen advies geven betreffende het zelf repareren of vervangen van onderdelen, dus daar kan ik niet veel over kwijt. De koelkast is wel buiten garantie, dus de reparatie zal niet gratis zijn. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Top Posters