Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kapot ijsbakje RSA1UTMG (amerikaanse koelkast)

(Onderwerp aangemaakt op: 08-04-2019 12:18 PM)
1671 Weergaven
Wout3
First Poster
Opties

Het ijsbakje van de ijsmachine is helaas stukgegaan, vrij dun plastic en blijkbaar tegenaan gestoten. Gelukkig heeft Samsung een onderdelenlijn en deze snel gebeld om een nieuwe te bestellen. Wat denk je dat dit bakje waarin de ijsblokjes worden gemaakt (alleen de plastic mal) kost?? Productie kosten waarchijnlijk nog niet eens €0,50. 

Ondanks dat dit het meest kwetsbare deel is van de ijsblokjes machine wordt het plastic bakje niet los geleverd en moest ik het gehele onderdeel genaamd ijsmachine opnieuw bestellen, grrr...!

€121,45!!!!! Schande!

wellicht iets om bij het maken van nieuwe koelkasten naar te kijken, kwa sustainability slaat dit natuurlijk nergens op en is tevens een slechte service naar de klant.

let’s make things better! (Of is dat Philips;-)

 

0 Likes
14 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Wout3,

 

Ik zie op de website van Samsung Onderdelen dat er ook een losse bak beschikbaar is: https://samsungonderdelen.com/samsung-model/rsa1utmg1xef.htm?popular=yes 

Is dat niet waar je naar op zoek was?

rsz-846676
0 Likes
Wout3
First Poster
Opties

Bedankt Bruce voor je antwoord, maar helaas betreft het niet de ijsblokjes opvang bak. Deze is veel steviger, moet je op gaan springen om kapot te krijgen. Het betreft het kleine en simpele plastic bakje waar de ijsblokjes in gemaakt worden (het vormpje waar het water in bevriest). Dit is een simpel bakje maar wellicht het meest kwetsbare element van de ijsmachine in de vriezer van deze koelkast. Dit maakt het voor mij onbegrijpelijk dat dit simpele en goedkope bakje niet los te bestellen en niet gemakkelijk te vervangen is. Aangezien ik graag zie dat het gewoon werkt stond ik voor de keuze een nieuwe koelkast of gedwongen meer dan €120 uitgeven omdat er een simpel plastic bakje van waarschijnlijk €0,50 vervangen dient te worden.

Vanuit sustainability/environment,service en value for money oogpunt natuurlijk absurt.

Dit is wel een punt waarbij ik bij de aankoop van een nieuwe koelkast of andere producten me ga afvragen of het merk Samsung wel de juiste keuze is.

Een product kan wel mooi of leuk lijken, maar als het bedrijf zo weinig heeft nagedacht over de kosten en het vervangbaar zijn van kwetsbare onderdelen dan koop ik voortaan liever een ander merk.. “let’s make things better”...

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Zou je voor de duidelijkheid een foto kunnen maken? Dan ga ik eens navragen of dit vaker voorkomt

rsz-846676
0 Likes
charlottewens
Apprentice
Opties

Hoi Bruce, 

 

Bij ons thuis is dit ook het geval de ijsblokjesmaker is ook stuk.

Bij ons is er een barst aan de zijkant gekomen waardoor er tijdens het maken van de ijsblokjes door de barst gewoon water uit de koelkast liep doordat het uiteraard de ijsblokjes er niet meer kon uitduwen.

Bij ons is dit wel uit zichzelf gegaan niet door er tegen te stoten of vallen etc.

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Gaat het bij jou om hetzelfde onderdeel als waar @Wout3 het over heeft? Zou je eventueel een foto kunnen plaatsen? 


---------
Signature-S21-2
0 Likes
charlottewens
Apprentice
Opties

20200110_164214.jpg

 

20200110_164223.jpg

 

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Dank je wel voor de foto's! Hoelang heb je de koelkast al? 


---------
Signature-S21-2
0 Likes
charlottewens
Apprentice
Opties

Sorry voor het late antwoord onze koelkast is ouder dan 5 jaar denken we.

We vinden het boekje niet terug en ik heb mij ook niet geregistreerd via de samsung website dus kan ik dit niet nakijken.

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Ah, oké! Je kunt het onderdeel eventueel nabestellen op Samsungonderdelen.com Stuur me anders even een privé berichtje. 


---------
Signature-S21-2
0 Likes