Support

Open search

Eco Bubble WF806P4SAWQ regelmatig 5E melding

First Poster

Onze wasmachine (Eco Bubble WF806P4SAWQ) geeft met enige regelmaat een foutcode: 5E.
De eerste keer dat dit gebeurde, filter nagekeken (leverde niets bijzonders op), schoepje van de afvoerpomp met een schaar proberen te draaien. Dit lukt, zij het "schoksgewijs". Afvoerslang zit ook niet te diep in de sifon.
Opnieuw een programma kiezen werkt vaak wel zonder problemen. Echter blijft de melding komen, eens in de paar dagen. Gemiddeld draai ik 2 wassen per dag, dus wel super irritant. 

Het lukt steeds wel om de machine weer opnieuw aan de gang te krijgen, maar dit is natuurlijk iets wat opgelost moet worden. Ik snap dat ik een monteur kan laten komen, maar wil eerst eens horen of hier mensen zijn die het probleem herkennen en zo ja, hoe zij het opgelost hebben. Zou dit een kwestie kunnen zijn van afvoerpompje vervangen of zou dit een printplaat probleem kunnen zijn?

3 ANTWOORDEN 3
Nick Moderator
Moderator

Dat is natuurlijk niet handig, zo wordt de was maken een nog stommere taak .. Dat schokgewijs is geen probleem, dit is hoe het motortje werkt. Ik heb nog wel een paar dingen die je kunt controlen:

• Zit de afvoerslang zo'n 10-15 cm in de grond? Indien het meer of minder is kun je dit het best even aanpassen.
  • Zit de afvoerslang tussen de 60-90cm hoog? Dit is het beste voor de afstroom van het water. 

Als beide gecontroleerd zijn kun je even een programma draaien om de machine te laten afpompen. Dit kun je doen door het programma centrifugeren te draaien en centrifugeren uit te schakelen door een aantal keer op deze knop te drukken. 

Laat maar weten of dit geholpen heeft!

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Hallo Nick,

Bedankt voor je reactie.

De afvoerslang die van de wasmachine naar de afvoerpijp gaat, wil nog wel eens verder naar beneden zakken. Ik heb die afvoerslang nu zo'n 10 cm in de afvoerpijp gehangen, en voor de zekerheid met een touwtje vastgebonden (aan een kraan die daarboven zit), zodat de slang geen kant meer op kan, en zeker niet verder omlaag kan zakken. Ik klop het af, maar sindsdien geen problemen meer gehad (nu ruim een week zo gewassen). Ik hoop van harte dat het probleem hiermee opgelost is!

BruceH Moderator
Moderator

Laten we daar vanuit gaan! Mocht het probleem terugkomen, laat het dan even weten. 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters