Support

Open search

Droger droogt niet

Nick Moderator
Moderator

Bij deze droger heeft temperatuur en tijd niets te maken met de opties. Natuurlijk heeft alles z'n eigen temperatuur, maar in dit geval moet het programma gewoon goed passen bij de kleding, beddengoed etc. die je erin gooit. Indien je het juiste programma kiest zoals het in het manual staat, en je het nog steeds niet goed krijgt, dan zou ik toch even contact leggen met de winkel. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
New Member
Hier zelfde probleem.
Machine is nu 2 jaar en heeft nooit goed gewerkt
Black Belt 

Oei @Mrsmooth72, ben je ook al aan de slag gegaan met de tips die eerder in dit topic gegeven worden?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

Bij ons is het uiteindelijk opgelost. Heb eerst 20x dezelfde tips gekregen. Dat de droger het echt niet deed, werd niet gegloofd. Na een paar maand heeft een monteur ernaar gekeken, het systeem van de droger was stuk. Na deze reparatie deed ie het.

First Poster

Wij hebben ditzelfde probleem al vanaf het begin. Ook zeker 6 uur aan het drogen en nog niet droog. Lijkt me niet echt de bedoeling. Alles ingesteld zoals vermeld. En oom geen meldingen van storingen etc. Voor ons is het doe maar gewoon een goede condensdroger. Dan alles met een half uur droog. Lijkt me dan ook zuiniger dan zes uur brommen met dit ding

Highlighted
Black Belt 

@RemcoS, als je alles wat hier geopperd wordt geprobeerd hebt wil ik met alle plezier een reparatie verzoek voor je indienen om te zien of het net zo opgelost kan worden als bij @HannahG. Hier moet ik wel bij zeggen dat als het niet om een defect blijkt te gaan het bezoek mogelijk niet onder garantie gerekend wordt. Is dit een idee?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

Als het defect zou zijn dan zou het Apparaat een storing moeten geven dat is niet het geval. Dus de monteurzal zeggen dat hetniet defect is. Het apparaat doet gewoon niet wat er word gezegd. Dat is een ander verhaal. En ga ik dus niet nog meer betalen dan dat ik al heb gedaan. En dat is al veel te veel. Met Een beetje service komt er zowiezo iemand om te kijken wat het is ongeacht defect of niet. 

Black Belt 

Dat hij geen error of iets dergelijks geeft zou ook een fout op zich kunnen zijn, bijvoorbeeld dat bepaalde sensoren niet goed werken en de droger alsnog denkt dat hij goed werk levert. Gezien hoe lang je je kleren moet drogen en het komt er soms zelfs nog druipend uit, daar koop je geen droger voor. Zou je me het volgende via een prive bericht willen sturen? (klik op m'n naam > bericht verzenden):

- je NAWTE gegevens;

- model en serienummer van de droger;

- kopie van de aankoopbon.

Dan kan ik op z'n minst zorgen dat ons reparatie centrum hier contact over opneemt, zij kunnen dan zelf ook aangeven of ze verwachten dit onder garantie op te kunnen lossen, zo niet kan je altijd nog weigeren dat er iemand langskomt. Mocht dat het geval zijn raad ik aan het bij je winkel aan te geven, aangezien je met hen de koopovereenkomst hebt kunnen zij hier wellicht meer in betekenen. Zie voor meer info over je rechten hierin dit artikel: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Observer

Nou mijn WPD was 1,5 jaar oud toen de problemen begonnen. In januari van dit jaar met Samsung gebeld. Reparateur belde en vertelde me dat ik het 2e filter moest schoonzuigen als de machine aanstond. Dit heeft idd even geholpen en toen was de garantie voorbij. Ik heb bij MM een jaar extra verzekering afgesloten en nu eindelijk na maanden slechte service van zowel Samsung als MM is hij gerepareerd!! En hij heeft het 1 keer gedaan en nu is het weer hopeloos, monteur had het vermoeden dat de sensoren niet goed functioneerden  en deze vernieuwd, dus niet!!!!

Hij droogt niet, ook niet na 6 uur, er komt geen water in de condensbak, gewoon waardeloos.

Ik heb net een 2e hands Miele gekocht en de eerste 3 wasjes zijn keurig droog in de kast terecht gekomen. Nee, ik probeer nog 1 keer de monteur vanwege de garantie en als dat weer niet helpt gaat de WPD naar het stort. En met Samsung ben ik dan ook wel klaar. Geen mediamarkt meer wat een waardeloze service van beide bedrijven, helaas.

First Poster

hallo hannah.ik heb de oorzaak gevonden. 

Zelf samsung kwam er niet uit.

Als eerst haal de stroom van de machine.

Stekker eruit of trekschakelaar uit.
Benodigt gereedschap kruiskop en gewoone schroevendraaier en een stofzuiger.

Hier een korte beschrijving om de klacht te verhelpen.

Het helpt wel als je enig technische kennis hebt en een beetje handig bent.

Draai  2 schroeven ( boutjes ) los aan de achterzijde bovenzijde los

Haal de deksel eraf.

Schroef de deur los.

Schroef de rest van de schroefjes los die rond het deur gat zitten. En haal deze eraf. Deur iets omhoog tillen.

Haal de condens bak eruit.

Schroef aan de voor boven zijde 4 schroeven los. Haal voorzichtig het paneel met de klok los van bovenaf naar voren.

Haal met de schroevendraaier voorzichtig de roze borgen weg van de 4 stekkers en haal de rest van de stekkers eraf.

Leg het voorfront opzij.

Haal de condens droger en de condensopvang water  bak links onder en boven eruit.

Schroef aan de bovenzijde de 4 schroevjes los.

Lift het voorfront en vang het klepje dat links onder zit op.

U kunt door te kantelen en draaiden het voorfront boven op de droger leggen.

U ziet nu rechts onder een dikke witte ring.

Trek deze uit de behuising.

U ziet nu achtein een ventilator zitten die dicht zit met stof.

Haal de schroevendraaier door elke sleuf. Van voor naar achter en dan omhoog

Alls aangekoekte stof zal zo onhoog uit de sleuven komen.

Zuig deze met een stofzuiger weg.Voor weer inelkaar zetten volg regel voor regel terug.

Ik heb de ( ROSE ) borgjes van de stekkers weggelaten daar de stekkers vast genoeg zitten.

Proef gedraaid en de droger droogt weer als nieuw.

Top Posters