Support

Open search

onstabiele 4g data verbinding (herstart nodig)

Observer

Mijn vriendin heeft een internetprobleem met haar S9+, dat eigenlijk al vanaf het begin aanwezig was, en dat we niet opgelost krijgen.

Bij het automatisch overschakelen van wifi naar 4g valt de verbinding vaak binnen de 5 minuten weg. De statusbalk bovenaan geeft dan wel nog 4g aan, maar de browser geeft aan dat er geen internetverbinding is.

Dit gebeurt ook heel vaak als we de grens over gaan en de smartphone heeft gewisseld naar een buitenlandse provider.

Vaak heeft ze nog even verbinding, maar valt deze weg.
Alleen de smartphone opnieuw opstarten lost het probleem op. Minutenlang data uitzetten of vliegtuigmodus opzetten heeft geen invloed.

Telkens dit gebeurd, controleer ik de connectie op mijn Sony smartphone en heb dan telkens een stabiele 4g verbinding, en we hebben dezelfde provider.

De simkaart heeft ze ook gebruikt in haar vorige smartphone, en die had dit probleem niet.

Wat we al geprobeerd hebben:

- Simkaart eruit halen, afvegen, en er terug in steken

- Gezorgd dat toestel de laatste updates heeft

- Netwerkinstellingen resetten

- Toestel volledig resetten

- APN settings gecontroleerd en ook al eens een paar keer opnieuw ingegeven

Dit heeft allemaal niet geholpen.

Het probleem komt dus, zover we merken, vooral voor als het toestel recent heeft gewisseld naar 4g.

Vorige week via het toestel een foutrapport doorgestuurd nadat dit weer was gebeurd, maar nog geen reactie op gekregen.
In dit topic zie ik mensen van de uk die over een soortgelijk gedrag klagen, en bij hun heeft een software update van augustus het probleem opgelost. Op het toestel van mijn vriendin heeft dit het probleem dus niet opgelost.

Ik ben er zeker van dat de APN settings correct zijn, en ik gebruik ook exact dezelfde settings op mijn Sony toestel.

Iemand een idee hoe dit kan opgelost worden? Heeft het nut om het toestel binnen te brengen voor dit probleem?

Alvast bedankt

1 ANTWOORD 1
Superuser II
Superuser II
Ik zou eerst proberen jou simkaart te testen in haar s9. Anders even een nieuw simkaartje aanvragen. En anders reparatie.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Top Posters