Support

Open search

galaxy watch koppeling iphone X

Highlighted
OPGELOST
First Poster

beste collega's,

zojuist heb ik een klant aan de lijn gehad die zijn galaxy watch wilde gebruiken op zijn iphone X.

hiervoor heeft de klant de galaxy watch app geinstalleerd. het horloge verbind daarnaast wel via bluetooth met de iphone alleen kan de app het horloge niet vinden. dus zodra de klant de app opent worden er een aantal stappen weergegevn om het horloge te kunnen detecteren, namelijk: horloge resetten of opnieuw verbinding maken met de telefoon. de klant heeft het horloge gereset, app opnieuw geinstalleerd, opnieuw verbinding gemaakt via bluetooth en telefoon aan en uit gezet en helemaal niets heeft geholpen. is er hier een andere oplossing voor?

het gaat om de galaxy watch, modelnummer: SM-R800

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser I
Superuser I

Ik zou het volgende in deze specefieke volgorde uitvoeren:
1: Galaxy Wearable App verwijderen
2: Factory reset op de watch uitvoeren
3: Indien gekoppeld via bluetooth, verbinding verwijderen
4: Bluetooth uitzetten op de Apple Telefoon
5: Reboot uitvoeren op de Apple Telefoon.
6: Bluetooth weer aanzetten op de telefoon
7: Voor de zekerheid nog een reboot

8: De hele mikmak opnieuw instellen (Vanaf dit punt maakt de volgorde niks meer uit )

Apple heeft nog wel eens de neiging om verkeerde instellingen lokale cache op te slaan waardoor het zoeken wordt naar een naald in een hooiberg, door deze volgorde te doorlopen weet je vrijwel zeker dat alle caches gecleared worden en er hierdoor geen conflict kan ontstaan.

Stel dat dit niet werkt dan kan er een fout zijn in de bluetooth van een van de apparaten en wordt uitsluiten een stuk lastiger. In dat geval zou ik aanraden om de iPhone eerst even via bluetooth ergens anders aan te laten sluiten en stiekem hopen dat ie niks doet (Dan zit 't duidelijk in dat apparaat ).

1 ANTWOORD 1
Superuser I
Superuser I

Ik zou het volgende in deze specefieke volgorde uitvoeren:
1: Galaxy Wearable App verwijderen
2: Factory reset op de watch uitvoeren
3: Indien gekoppeld via bluetooth, verbinding verwijderen
4: Bluetooth uitzetten op de Apple Telefoon
5: Reboot uitvoeren op de Apple Telefoon.
6: Bluetooth weer aanzetten op de telefoon
7: Voor de zekerheid nog een reboot

8: De hele mikmak opnieuw instellen (Vanaf dit punt maakt de volgorde niks meer uit )

Apple heeft nog wel eens de neiging om verkeerde instellingen lokale cache op te slaan waardoor het zoeken wordt naar een naald in een hooiberg, door deze volgorde te doorlopen weet je vrijwel zeker dat alle caches gecleared worden en er hierdoor geen conflict kan ontstaan.

Stel dat dit niet werkt dan kan er een fout zijn in de bluetooth van een van de apparaten en wordt uitsluiten een stuk lastiger. In dat geval zou ik aanraden om de iPhone eerst even via bluetooth ergens anders aan te laten sluiten en stiekem hopen dat ie niks doet (Dan zit 't duidelijk in dat apparaat ).

Top Posters