Support

Open search

extreem hinderlijke reclame

OPGELOST
New Member

Sinds kort krijg ik soms bij apps die tot dusver goed werkten plotseling een reclame over het volle scherm, die mijn werk met de app onderbreekt. Ik vermoed dat die reclame uit een andere app komt.

Ooit had ik een zaklamp app die zulk soort reclame stuurde maar die heb ik niet meer sinds de zaklamp functie standaard is in Android Oreo.

Het staat me bij dat Google reclames verbiedt die het werk van de gebruiker doorkruisen.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II

Hoi @rbakels,

Je kunt, omdat je vermoed dat de advertenties uit een andere app komen, een voor een apps verwijderen die rond het moment dat je die advertenties begon te krijgen zijn geüpdatet of geïnstalleerd. Zodra je geen advertenties meer krijgt, weet je dat je de boosdoener hebt gevonden.

Als het inderdaad uit een andere app komt, dan schendt dit de voorwaarden van Google. Je kunt de app dan rapporteren in de Google Play Store. Als het toch in de apps zelf blijkt te zitten, hoeft er geen voorwaarde geschonden te zijn. Je mag namelijk advertenties tonen in je eigen app, ook full screen, zolang de advertentie zich maar makkelijk laat sluiten via een duidelijke sluitknop.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
6 ANTWOORDEN 6
Superuser II
Superuser II

Hoi @rbakels,

Je kunt, omdat je vermoed dat de advertenties uit een andere app komen, een voor een apps verwijderen die rond het moment dat je die advertenties begon te krijgen zijn geüpdatet of geïnstalleerd. Zodra je geen advertenties meer krijgt, weet je dat je de boosdoener hebt gevonden.

Als het inderdaad uit een andere app komt, dan schendt dit de voorwaarden van Google. Je kunt de app dan rapporteren in de Google Play Store. Als het toch in de apps zelf blijkt te zitten, hoeft er geen voorwaarde geschonden te zijn. Je mag namelijk advertenties tonen in je eigen app, ook full screen, zolang de advertentie zich maar makkelijk laat sluiten via een duidelijke sluitknop.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Beste Stevin, hoe krijg ik dat in hemelsnaam voor elkaar. Ik weet nauwelijks de app's te vinden. Bovendien heb ik geen flauw idee welke de standaard app's van Samsuung zijn en welke niet.

BruceH Moderator
Moderator

@Jento, kun je een screenshot sturen van de reclame die je krijgt en bij welke app gebeurt dit?

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

BruceH, Ik zou niet  weten hoe ik een screenshot moet maken van mijn telefoon. Wat dat betreft ben een leek op de mobiele telefoon. Ik vroeg mij af of het terugzetten naar de fabriekinstelling wat zou opleveren. Want ik heb alle overbodige app's die ik er op had gezet weggegooid en ik ben nog niet helemaal van het probleem af. Ik krijg nu nog popup's van wish zo'n internet winkel waar ik niets mee doe en een popup van aoth blocker. Ik kan geen adressen uit het telefoonboek kwijt raken, dat zou een ramp zijn. De adressen worden wel gesycroniseerd met google en volgens mij ook met samsung. Ik hoor graag van je. Gr. Jento

BruceH Moderator
Moderator

@Jento, wat ik voor je kan doen is een meekijkafspraak inplannen, dan loopt een collega van mij op afstand de instellingen met je na om te kijken waar het vandaan komt.

Als dit je wat lijkt, kun je mij een privébericht sturen met jouw contactgegevens, om welk toestel het gaat en een datum en tijdvak dat schikt. 

We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6 en 6-9.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster
Is er geen andere manier om de kwaadwillende app op te sporen? Je verwijderd nu ook je goedwillende apps?
Top Posters