Support

Open search

Wifi verbinding verbreekt voor paar seconden

Highlighted
Observer

Mijn vrouw en ik hebben sinds een aantal weken met grote te vredenheid een s9, er is echter een probleem; de Wi-Fi verbinding disconnect steeds voor een paar seconden. 

In eerste instantie de Ziggo box de schuld gegeven en deze is ondertussen al vervangen, zonder resultaat. Op diverse site lees ik echter dat dit een meer voorkomend probleem is bij de s9 en daar word een hard reset voorgesteld.

Omdat ik geen zin heb in een hard reset zonder zeker te zijn dat dit werkt, vraag ik me af of er al mensen zijn die die probleem hebben kunnen oplossen?

Groetjes,

Michel 

2 ANTWOORDEN 2
Superuser II
Superuser II

Hoi Michel,

Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een harde reset.

Vaak wilt het helpen om de 2.4GHz en de 5GHz band van je router te splitsen. Als je de 2.4GHz band dezelfde naam geeft en de 5GHz band een andere naam, dan hoef je alleen op de apparaten waar je de 5GHz band op wilt gebruiken opnieuw in te loggen.

Hier vind je instructies van Ziggo zelf: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/checklist/dichtbij-5ghz-gebruiken/#Connectbox

Anders is er ook nog een mogelijkheid om alleen je netwerken te resetten via Instellingen >> Algemeen Beheer >> Resetten >> Netwerkinstellingen resetten. Alle instellingen met betrekking tot WiFi, maar ook bijvoorbeeld Bluetooth worden naar de fabrieksinstellingen hersteld, maar alle andere gegevens blijven wel behouden in tegenstelling tot bij een echte harde reset.

Laat je weten of dat verschil maakt?

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Observer

Wauw, Wat een snelle response. Het resetten van al mijn Wi-Fi instellingen had ik al gedaan, maar heeft niet geholpen. 

De 5 en de 2.4 netwerken zijn al gescheiden, maar staan wel allebij registreerd op mijn telefoon. Ik zit voornamelijk  op de 5ghz verbinding(deze 5 geeft volgens mij het probleem) maar als die weg valt zie ik  hem niet switchen naar de 2.4. 

Ik zal eens een tijdje proberen om alleen op het 2.4 netwerk te zitten, al is dat natuurlijk geen echte oplossing voor z'n high end telefoon 

Top Posters