Support

Open search

Welke nieuwe feature(s) van de S9 vindt jij het leukste/beste/grappigste/verbazingwekkentste?

Highlighted
Superuser I
Superuser I

Welke features van de nieuwe S9 vindt jij dat het meeste er uit springt en waar wil je vooral mee gaan spelen. Is het de revolutionaire camera, de emoji's of mischien toch wel de audio verbeteringen?

17 ANTWOORDEN
Navigator

Ik ben sowieso aardig fan van de nieuwe camera! Ik heb momenteel een S7 die erg mooie foto's maakt, maar toch bizar hoe dat weer overtroffen gaat worden! Ook Dolby Atmos uit de speakers klinkt bijzonder goed, al moet ik dat toch in het echt ervaren om te zien of het nog klopt En jij dan?

Superuser I
Superuser I
Het meest verrassende voor mij zal inderdaad Dolby Atmos zijn, de camera verbeteringen had ik wel zien aankomen en ik verwacht dat het de volgende keer nog beter wordt Desalnietemin ben ik zwaar onder de indruk. Verder vindt ik de augmented reality toepassingen best cool maar ik moet nog zien hoe dit in de praktijk toepasbaar is
Nick Moderator
Moderator

Nadat ik de speakers heb ervaren kan ik met zekerheid zeggen: het klinkt écht bizar goed. Het geluid is voller met meer bas en het is natuurlijk ook gewoon luider.

Verder is de camera top zélfs vergeleken met de Note8 (die al top was)! Naast 2 diafragma's waarvan één (f/1.5) de laagste op de markt is, zit er een DRAM slot in de camera om alles zo bizar goed te laten werken en heb je dus ook dingen zoals de Super Slow-mo functie. 

Voor Augmented Reality heb ik alleen nog de vertaalfunctie in het echt gezien, daar kan ik niet meer dan lovend over zijn! Het werkt snel (1-2 seconden) en vertaalt best wel goed (vergelijkbaar met Google translate alleen dan live). 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Explorer

Het verbazingwekkenste vind ik dat de S9+ wel een dubbele camera heeft. Dit is erg discriminerend voor degene die zo'n groot scherm helemaal niet willen. Ik zou er namelijk niet aan moeten denken dat ik met een koelkast in mijn broek loop en ik heb ook geen designer tasje zoals vrouwen. Dus mensen die een kleiner formaat fijner vinden, krijgen geen dubbele camera. Dit is een zwaar minpunt voor Samsung en ik hoop dat dit in de toekomst opgelost wordt. Galaxy S is een vlaggenschip, dan kun je niet 2 verschillende types maken binnen een type. Los van het schermformaat zouden de rest vd specificaties hetzelfde moeten zijn!

=============================================
Samsung S9 - Volgende keer met dubbele camera graag!
Nick Moderator
Moderator

discriminerend vind ik een erg slecht woord voor zo'n keuze. De + staat niet alleen voor de grootte, ook gewoon voor een model met extra's. De Dual Diafragma etc. zit trouwens ook gewoon op de S9. Met de Dual Lens is het grote verschil de Live Focus waardoor je een portret creëert. 

---------
Signature-S10
Explorer

Iedereen zíjn/haar mening Even iets anders hoe krijg jij die streepjes boven je persoonlijke quote, gaat dat automatisch of zelf gedaan?

=============================================
Samsung S9 - Volgende keer met dubbele camera graag!
Nick Moderator
Moderator
Een streep boven de handtekening kun je inderdaad zelf doen, dit gaat nog niet automatisch.

---------
Signature-S10
Superuser II
Superuser II

In de S9 zitten volop toffe nieuwe features die meer ruimte in het apparaat zelf in beslag nemen. Denk aan de dual audio met Dolby Atmos, de nieuwe gezondheidssensor of de verbeterde camera met eigen geheugenmodule. Dit zijn allemaal nieuwe functies die je door de hardware in de S9 krijgt.

Wil je nog meer, zoals een tweede cameramodule die best groot is, dan heb je simpelweg meer ruimte nodig. En waar heb je meer ruimte? Precies... De S9+!  @Teazy

Om on topic te blijven: de Dolby Atmos ervaring vond ik echt het meest verrassende. Ieder jaar is er wel iets van verbetering in de audio, maar dit was echt een spectaculaire sprong.

Nog iets bijzonder waar ik eigenlijk heel weinig (misschien wel te weinig) over hoor is de nieuwe gezondheidssensor. Het kunnen meten van je bloeddruk vind ik best bijzonder in een telefoon en een flinke stap voorwaards om je gezondheid bij te houden op je telefoon. Normaal gesproken moet je om je bloeddruk te meten nog een band om die dan heel oncomfortabel samentrekt... Dit maakt het voor mensen die hun bloeddruk regelmatig moeten bijhouden dus niet alleen makkelijker, maar ook aangenamer.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Superuser I
Superuser I
Het grootste nadeel van de S9 vindt ik dat deze minder RAM heeft (Qua ruimte kan dit makkelijk), maar de gemiddelde consument zal hier weinig aan merken. Van de extra camera snap ik het wel, de ruimte raakte gewoon op en tja... Dan moet je wat hé

Dolby Atmos is inderdaad ook wat mij het meeste weg baasde, de bloeddrukmeter is ook erg cool en tja.... Je hebt gewoon je eigen doktor in je zak (Super cool toch!).
Top Posters