Support

Open search

Update s9+ augustus 2018

First Poster

Beste Samsungvrienden, Afgelopen zondag 12 augustus heb ik de softwareupdate ( Augustus-269,22 MB ) op mijn S9+ geInstalleerd. Tot mijn verbazing heeft deze 's avonds foto's eigenhandig verstuurd uit mijn galerij naar meerdere Whattsappcontacten. Voorheen heeft hij dit nog nooit gedaan. Ik ben sinds begin juli 2018 in het bezit van deze S9+.

Hebben hier meer mensen last van ?  Hoe kan ik dit verhinderen/stopzetten ?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr, Leon.

2 ANTWOORDEN 2
Superuser II
Superuser II
Hoi Leon,

Dat kan niet de bedoeling zijn! Ik heb dit zelf nog niet eerder gehoord, en heb dit zelf ook niet op mijn eigen S9+ met de update al een aantal dagen draaiende.

Wat je in elk geval voor nu kunt doen is naar Instellingen >> Apps >> Whatsapp >> Machtigingen navigeren en de machtigingen voor de camera en de opslag intrekken. Op die manier kan Whatsapp niet langer bij jouw foto's, en kan die ze ook niet meer verzenden.

Dit is natuurlijk geen permanente oplossing. Als je kijkt onder Instellingen >> Apps >> Rechtsboven de drie puntjes >> App-machtigingen >> Opslag, zie je hier dan 'vreemde' apps tussenstaan? Namen die je niet herkent of apps die je van buiten Galaxy Apps of Google Play hebt gedownload?
--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Hallo KevinW,

Bedankt voor de reactie.

De camera en opslag zijn onder ' machtigingen ' inmiddels geblokkeerd.

Ik zie geen ' vreemde ' apps onder het kopje opslag staan.

De apps die ik heb zijn allen afkomstig van Google Play !

Ik wacht nog een tijdje af.

Als alles goed blijft werken dan zet ik deze instellingen terug !

Top Posters