Support

Open search

Uitschakelen Bixby

Pathfinder

Bedankt voor deze tip @NLHank 

Hopelijk kan deze app alle rotzooi van Samsung uitschakelen. 

Pathfinder

Inmiddels heeft mijn unbranded Note 8 de "april 2019" update voor Bixby gedownload, en geeft 1 korte druk op de Bixby button al weer het signaal om Bixby te openen (met de vraag om de update te installeren).

Door dit te annuleren blijft de button weer actief. Ik moet de update dus installeren om weer van dat gezeik af te zijn.

Het installeren stopt dan weer omdat Galaxy Store geen rechten heeft om mijn contactenlijst te benaderen. Hierbij vraag ik mij af wat zowel Bixby als Galaxy Store in mijn contactenlijst te zoeken heeft, en hoe dit volgens de AVG wetgeving (want privacy van anderen) in elkaar steekt.

Vervolgens ben ik benieuwd hoe ik toekomstige updates van Bixby buiten de deur kan houden.

BruceH Moderator
Moderator

Na een update zullen inderdaad basic features soms worden gereset naar basisinstellingen. Dit lijkt ook het geval voor de actie gekoppeld aan hardware Bixby knop als ik het verhaal goed begrijp.

Samsung beschouwd Bixby als een integraal onderdeel van hun toestellen, echter wanneer Bixby niet wordt geactiveerd zal hij ook niet vragen om updates.

Toegang tot zaken als contacten lijst zijn noodzakelijk wanneer er bijvoorbeeld actie ‘call pietje’ wordt geactiveerd via Bixby.

Voor wat betreft AVG kun je kijken op: https://www.samsung.com/nl/info/privacy/

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Pathfinder
Duidelijk antwoord @BruceH
Ik heb de update van Bixby doorgevoerd zodat 1 keer kort op de button drukken niks meer doet. Alleen een snelle dubbelklik activeert Bixby weer wel. Gelukkig gebeurt dat sporadisch dus daar valt mee te leven.
In Galaxy Store heb ik "apps automatisch bijwerken" op "nooit" ingesteld. Kan ik hiermee toekomstige updates van Bixby voorkomen?
Hopelijk geeft Samsung ooit eens de optie om Bixby volledig uit te schakelen, want buiten de bloatware maken ze gewoon geweldige smartphones.
BruceH Moderator
Moderator

Dat zou het inderdaad moeten voorkomen. Hopelijk kan Samsung in de toekomst de gebruiker zelf laten kiezen of ze wel of geen gebruik willen maken van Bixby! 

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Top Posters