Support

Open search

Terug van Android 9 naar 8 na reparatie

Apprentice

Hallo!

Ik heb enkele dagen geleden mijn telefoon ter reparatie op laten halen door de Samsung ophaalservice omdat deze vanaf de dag dat ik hem gekocht had al zeer instabiel internet had en dit niet over ging. 

Het gaat om een unbranded OXM (csc) toestel met Android pie en one UI

Ze hebben bij Dynafix het moederbord en de vibra vervangen en een software update gedaan  zoals op het reparatieformulier aangegeven.

Ik kreeg mijn telefoon terug met Android 8 en als ik handmatig zoek naar een software update kan deze niks vinden. Waar kan dit aan liggen en hoe los ik dit op? Want ik wil toch wel graag nieuwe updates .

Bedankt alvast! 

10 ANTWOORDEN 10
Superuser II
Superuser II
Hoi, waar had je deze gekocht?
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Ik heb hem online bij 'Belsimpel' gekocht.

Ondertussen ook een reactie op mijn email aan Dynafix: 
Uw toestel heeft de software zoals die oorspronkelijk op het toestel bij aankoop heeft gestaan.
Dit is in opdracht van de fabrikant na vervanging van een motherboard.
U dien recente updates af te wachten.

Dat verklaart voor mij nog niet waarom een toestel dat Pie al OTA heeft nu die update niet meer kan vinden. 

Superuser II
Superuser II
Weet je zeker dat je pie via ota hebt geüpdate voor de reparatie? Het lijkt erop dat je een toestel hebt uit oost Europa ofzo daar haalt Belsimpel ze meestal vandaan. En die zijn meestal wat trager met de updates..
---------
Samsung Galaxy S10+

Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Yess, weet ik zeker.

Oxm is ook multi dus er vallen heel veel landen onder. 

If your phone is included on the OXM multi csc, which include the following cscs: ACR AFG AFR ARO ATO AUT BGL BNG BRI BTC BTU CAC CAM CHO COO DBT DKR ECT EGY EON ETL EUR GLB ILO INS ITV KSA LAO LUX LYS MID MM1 MWD MYM NEE NPL ORX PAK PHE PHN ROM SEB SEE SEK SER SIN SKZ SLK SMA STH THL THR TMC TPA TPH TTT TUN TUR WTL XEF XEH XEO XEU XFE XME XSG XSP XTC XXV ZTO

Edit: DBT staat er ook tussen. Dat is Duitsland en die is steeds eerder dan wij, dus die pakt ie ook mee. Ook de reden dat ik 'm al had denk ik

Superuser II
Superuser II

Tja enige wat ik je kan aanraden is toch afwachten.. of misschien via Smart switch op de pc proberen..

---------
Samsung Galaxy S10+

Apprentice

SmartSwitch heb ik al geprobeerd inderdaad. Maargoed. Dan ga ik maar weer afwachten. Bedankt voor je hulp  in ieder geval! 

Superuser II
Superuser II
Geen dank! Hij zal binnenkort wel komen. Kijk anders even hier en zoek even op het juiste model, ik neem aan een S9 of S9+? Maar het is belangrijk dat je de juiste model kiest.

https://www.sammobile.com/firmwares/
---------
Samsung Galaxy S10+

Apprentice

S9+ inderdaad. Thanks! Ik ga nog even afwachten en als het nog erg lang duurt dan is dat misschien de oplossing. Voor die tijd eerst nog maar eens contact opnemen met Samsung mocht het nodig zijn  

Superuser II
Superuser II
Ja op Sammobile ff kijken naar basebandversie en modelnaam dan zie je of de firmware al uit is. Maar ik zou gewoon even afwachten.
---------
Samsung Galaxy S10+

Top Posters