Support

Open search

Storende reclame s9 na laatste grote android update

First Poster

Hallo,mijn vriendin heeft onlangs de nieuwste grote android(pie) update via haar s9 plus binnen gehaald,helaas wordt zij nu bestookt met ongewenste reclame die plots in beeld verschijnt,de reclame komt van google play af sinds de update dus.

.iemand enig idee hoe dit op te lossen én zijn er meerdere mensen met een s9 plus die hetzelfde storende reclame probleem hebben na de laatste grote android update?

22 ANTWOORDEN 22
Tim Moderator
Moderator

@Donaldd Apart dat ze deze reclame te zien krijgt sinds het uitvoeren van de update.. Is het mogelijk om een screenshot te maken als voorbeeld? Dan heb ik er in elk geval een beeld bij en kunnen we verder zoeken naar een oplossing.

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
New Member

Hier precies hetzelfde probleem, maar dan met een s8+. Screenshot maken heeft geen zin. Er staat verder niks in beeld alleen een schermvullende reclame advertentie.

Ook inderdaad sinds de update. Dus ik vermoed dat er iets is aangepast in de machtigingen die gegeven zijn. Waardoor ik nu iedere keer als ik de telefoon ontgrendel reclame krijg.

Ik heb geen nieuwe apps geïnstalleerd na de update, dus het moet in de update zitten.

Superuser II
Superuser II

Hoi @Beukers88 (en @Donaldd),

Zouden jullie kunnen testen of dit ook in de veilige modus gebeurt? De veilige modus schakelt alle applicaties die je zelf geinstalleerd hebt tijdelijk uit. Daardoor is het makkelijker te achterhalen of de problemen door een geïnstalleerde app veroorzaakt worden. Omdat je aangeeft dat het telkens gebeurt wanneer je je telefoon ontgrendelt, zou het snel duidelijk moeten zijn. Hier vind je de instructies: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-toestel-starten-in-veilige-modus/

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Ja hier hetzelfde met mijn Samsung Galaxy s8 plus , word er doodziek van,  zit je te appn komt er ineens reclame,  zit je een spel te spelen komt er ineens reclame,  wat kan ik hier tegen doen...

Groetjes Monique 

First Poster
Ik heb precies hetzelfde
Superuser II
Superuser II

Samsung heeft een applicatie ontwikkeld genaamd Nice Catch waarmee je bepaalde zaken, waaronder beeldvullende advertenties, kan detecteren. Installeer de app (http://apps.samsung.com/appquery/appDetail.as?appId=com.samsung.android.app.goodcatch), zorg dat 'Detect commercials' aan staat, wacht op de volgende advertentie en open vervolgens de app waar je op 'Detect commercials' (de tekst, niet het schakelaartje) tikt om te kunnen zien welke app hem getriggerd heeft.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Super dank je wel,  ik heb hem geïnstalleerd, hoop dat het werkt. 

Groetjes Monique 

First Poster
Hallo KevinW
Ik heb de app geinstallerd, ik kreeg weer een reclame, hij is afkomstig van Google play, maar ik zie dit niet terug in die app, en ik heb detect commercials aanstaan, de rest staat uit
DanielU Moderator
Moderator

Hi Monique, dergelijke reclame wordt eigenlijk altijd veroorzaakt door een app van een derde partij.

Dit kun je testen door je toestel te starten in de veilige modus  http://smsng.nl/veiligmodus.

Dit schakelt tijdelijk al je gedownloade apps uit. 

Je zult dus even moeten nagaan welke app dit precies veroorzaakt en deze vervolgens verwijderen. 

---------
Signature-S10
"It's not about what you get, it's about who you're becoming."
Top Posters