Support

Open search

Smart lock werkt niet

Explorer

Hallo allemaal,

Ik heb mijn woonadres als locatie ingesteld bij "smart lock". Echter als ik op mijn werk ben, kan ik de telefoon ontgrendelen door te vegen. In het begin werkte dit wel zoals het hoorde. Ik heb de locatie verwijdert en blijft de telefoon vergrendeld tijdens een veegactie. Hebben meer mensen hier last van?

Ik merk namelijk dat veel functies van samsung/android maar half werken. Het lijkt er op dat de telefoon na een tijdje niet meer naar de instellingen kijkt (bij sommige instellingen). Ik moet mijn telefoon dagelijks rebooten, anders werken instellingen en apps maar half. Dit is dus de reden waarom apple alles gesloten houdt, maar daar krijg je wel een goed werkende telefoon voor terug. Dankzij het huidige beleid van apple,  ben ik overgestapt op android. Ik begin steeds meer en meer te twijfelen of dit wel een goede keuze was. Door de slechte software van samsung/android zou ik zelfs met het slechte beleid terug naar apple gaan. Ik heb nog een kleine week om de telefoon te retourneren, ik wacht nog even af of er een update komt. Vind het erg slecht dat een nieuwe telefoon zo veel mankementen heeft. Prutsers zijn het, die samsung!

=============================================
Samsung S9 - Volgende keer met dubbele camera graag!
11 ANTWOORDEN 11
Superuser II
Superuser II
Ligt het niet meer aan dat je niet weet om te gaan met een Android toestel? Als het half zou werken dan zou niemand zo een toestel kopen he Smart lock zou misschien een bug kunnen zijn, maar je andere problemen zijn erg raar.. Welke instellingen en apps werken voor de helft dan?
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Explorer

Ik ken nog niet alle ins en outs van android, maar weet wel degelijk waar ik mee bezig ben. Ben application engineer van beroep, ik ga vrij gemakkelijk met nieuwe software om.

Hieronder wat problemen die ik heb onthouden:

Spotify is na een tijdje niet meer synchroom, hierdoor app opnieuw moeten installeren. Whatsapp (groep)instellingen die automatisch terug gaan naar default. Smart lock, gedrag wijkt af van instelling. Games die zwart scherm laten zien (terwijl eerst alles normaal werkte), hierdoor opnieuw moeten installeren. Locatiebepaling die raar doet, als ik op huidige locatie icoon tik springt ie willekeurig ergens heen op de map. Pas na 5 pogingen werd de juiste locatie weergegeven. 

BruceH Moderator
Moderator

Hi @Teazy

ik neem aan dat je dit ervaart op je S9?

Wat betreft de Smart Lock, heb je al geprobeerd het thuisadres te verwijderen en opnieuw toe te voegen? Probeer anders ook het huis naast die van jou in te stellen voor een beetje speling, mocht hij hem niet helemaal als veilige plaats zien, zou het hierdoor toch moeten werken.

Echter als het op je werk nog steeds werkt met alleen vegen, gaat er wat mis. Het kan wel zijn dat je lichaamsdetectie hebt ingeschakeld, (bij Smart Lock) waardoor hij ontgrendeld blijft. 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Highlighted
Explorer

Ja op de S9.

Ik heb het helemaal uitgezet, er rommelt heel wat aan Android Oreo. Alle overige functies van Smart Lock stondn uit, had alleen een vertrouwde plaats toegevoegd.

BruceH Moderator
Moderator

Ah, okay. Ik gebruik het zelf ook, maar ervaar deze issues niet. Wellicht nog eens opnieuw instellen om het een laatste kans te geven? 😉

---------
Signature-S10
Explorer

Hoihoi, 

Ik heb hetzelfde probleem met Smart Lock.. soms werkt het wel, 8 van de 10 keer niet..

Heb al een paar keer hulp op afstand ingeroepen, maar ook zij krijgen het niet voor elkaar en reageren eigenlijk in de trant van:.. tja.. wij weten het eigenlijk ook niet.. 

Ik ervaar overstap van Iphone naar Samsung eigenlijk hetzelfde. Veel dingen lijken net niet te werken. 

Telefoon is al een keer helemaal nagekeken, omdat mijn camera het niet deed. Dus alles zou goed moeten zijn. Toch krijgen zowel ik (als echt geen verstand van techniek hebbende) en Samsung op afstand (waarvan ik zou verwachten dat ze alles of ieg zo goed als alles weten van hun eigen telefoons) het niet voor elkaar Smart Lock goed te laten werken. 

Ik ben erg benieuwd of jij al een oplossing hebt of weet waar het in zit?

Superuser II
Superuser II
Heb jij ook een S9 Stok? Bij mij werkte het vanochtend ook even niet, toen heb ik opnieuw mijn locatie toegevoegd en iets breder op de kaart ingesteld. Het kan zijn dat als je binnenhuis bent hij minder GPS bereik heeft en daardoor een minder precieze locatie geeft.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Explorer

Ik heb een s8, en heb alle tips uit het forum al geprobeerd. Bredere postcode instellen, verwijderen en opnieuw invoeren, mn instellingen op de andere functies nakijken (dacht dat het misschien zou liggen aan batterij besparing of zoiets) maar niks werkt tot nu toe helaas.

BruceH Moderator
Moderator

Ook voor de gebruikers hier, er is een ander topic gaande op onze Community waar gebruikers hetzelfde ervaren. Zie: https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Smartlock-werkt-niet-goed/td-p/162763/page/4

Daar heb ik de vraag gesteld om het volgende te doen:

"Ik wil iedereen die dezelfde issue ondervindt vragen om via Samsung Members een zogeheten foutrapport uit te draaien. 

Open de Samsung Members app -> Kopje ondersteuning -> Feedback verzenden -> Foutrapporten -> Instellingen/Systeem.

Graag de log beginnen met: [Community - Smart lock  (Toestel naam) S8/S9 - Naam klant] 

gevolgd door: - dingen die je al hebt geprobeerd, zoals een reset, of het opnieuw instellen van de Smart Lock. Zo is het voor ons eenvoudiger te achterhalen waar het probleem precies zit. 

Alvast bedankt!"

---------
Signature-S10
Top Posters