Support

Open search

Slecht Bokeh effect, graag update software

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Eerder had ik de S5 en de S7. Met selectieve focus kreeg je dan een mooi bokeh effect.
Nu met de S9+ had ik verwacht dat de beter, of tenmisnste net zo goed, zou zijn. Echter het is beduidend slechter (werkbaar). Heel jammer.

Door nu op "live focus" te klikken wordt er gelijk 2x gezoomd. Oftewel ik moet verder van mijn onderwerp. Tevens is de vervaging maar tot een matig niveau in te stellen.
Ik heb ook de Vivo V9 (een "china-telefoon"). Deze pakt het toch wel wat beter aan. Géén zoom én maximaal in te stellen vervaging. Tevens is de focus naderhand volledig te verleggen naar een ander onderwerp (net zoals eerder ook bij de S5 en S7 mogelijk was....
Aangezien dit alles softwarematig is zou het toch wel heel mooi zijn als Samsung met een softwareupdate komt waarbij:
- níet standaard gezoomd wordt

- het bokeh effect nog krachtiger is (vervaging)

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Nick Moderator
Moderator

Ik begrijp wat je bedoelt. Dit is inderdaad (nog) niet mogelijk, maar ik geef het door.

---------
Signature_Note9_Trans
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
5 ANTWOORDEN
Superuser II
Superuser II
Hoi Hans,

Je kunt nog steeds de selectieve focus die je gewend bent van de vorige modellen gebruiken. Live Focus is slechts een extra waarmee je prachtige portretfoto's kunt maken waarbij inzoomen dus gewenst is, maar in de automatische stand werkt het focussen op andere objecten natuurlijk nog steeds.
--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Apprentice

@KevinW  schreef:
Hoi Hans,

Je kunt nog steeds de selectieve focus die je gewend bent van de vorige modellen gebruiken. Live Focus is slechts een extra waarmee je prachtige portretfoto's kunt maken waarbij inzoomen dus gewenst is, maar in de automatische stand werkt het focussen op andere objecten natuurlijk nog steeds.

Hoi Kevin,

Dat is uiteraard niet wat ik bedoel. De functie "live focus" heette in de vorige modellen "selectieve focus".

Echter in de S5, S6 en S7 Werder dan niet gestoomd. Waardoor je dan ook niet plots naar achteren moest omdat er ongevraagd gezoomd wordt. 

Tevens was de vervaging van de achtergrond in die modellen veel sterker dan bij de S9+ nu. 

Nick Moderator
Moderator

Hey Hansss. Na het maken van de foto kun je de zoom weer terugzetten, je ziet als het goed is bovenaan 2 opties waarvan één close-up aangeeft. Daarnaast is de vervaging als het goed is juist extreem sterk. Ik heb het hier net op max getest en zie bijna niet wat er achter het object te zien is. Selectieve focus biedt een stuk minder vervaging. 

---------
Signature_Note9_Trans
Apprentice

Hoi Nick,

Dank voor je reactie. 

- dat ik zoom terug kan zetten heeft geen zin. Het vervagingseffect is dan namelijk weg. 

- kunstmatige vervaging bij de Vivo is sterker.

Oftewel mijn vraag (verlangen) blijft:

- dat live focus (vervaging) gebruikt kan worden zónder dar er automatisch gezoomd wordt.

- dat de vervaging sterker is in te stellen.

Nick Moderator
Moderator

Ik begrijp wat je bedoelt. Dit is inderdaad (nog) niet mogelijk, maar ik geef het door.

---------
Signature_Note9_Trans
Top Posters