Support

Open search

Simlock op samsung galaxy s9 plus

First Poster

Goedendag,

Een aantal maanden geleden heb ik een mobiel abb afgesloten bij tele 2 met de samsung s9 plus (die ik ook voor een gedeelte heb aanbetaald). Op dit moment ben ik in Thailand en kan geen thaise sim in mijn toestel doen, want dan vraagt hij om een unlock code. Na bellen met tele 2 heb ik op hun advies jullie gebeld. Volgens de meneer kon hij hier niets aan doen (alleen het aanvragen wat 6-8 weken duurt! ) Dit vind ik erg lang voor een ''code'' Graag zou ik dit opgelost zien, want ik ga een aantal maanden reizen en een lokale simkaart zou erg handig zijn! Alvast bedankt

3 ANTWOORDEN 3
Superuser II
Superuser II

Hoi Stefanie,

Dit is de regiolock. Je kunt dan twee dingen doen. Of je kunt een uitgaande oproep van minimaal tien aaneengesloten minuten plaatsen met een Nederlandse simkaart; deze instructies staan ook onder de zwarte sticker met daarop 'European SIM only' op de doos van je S9+. Of je doorloopt het proces van het aanvragen van een unlockcode, wat inderdaad lang kan duren, omdat de code door de klantenservice bij het hoofdkantoor in Korea wordt opgevraagd. 

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Hi.

Ik heb toen ik in Nederland al eens langer dan 10 minuten gebeld met iemand. Of moet ik nu 10 minuten bellen vanuit Thailand?

Superuser II
Superuser II
Hoi Stefanie,

In principe zou een keer in Nederland bellen genoeg moeten zijn, zolang het maar een oproep is die zo'n 10 minuten duurt. Je kan het nog wel proberen als de kosten van je provider het enigszins toelaten, want het zou wel de snelste manier zijn om van je regiolock af te komen. De enige andere optie zou namelijk via het hoofdkantoor de code laten aanvragen, wat langer duurt, omdat die de code's in batches uitgeven.
--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Top Posters