Support

Open search

Schermhelderheid gaat vanzelf omhoog in video player.

First Poster

Hallo,

Ik heb een probleem.

Wanneer ik filmpjes die gemaakt zijn met de S9 zelf afspeel besluit de video player de helderheid een stuk omhoog te doen, terwijl bij andere filmpjes de helderheid hetzelfde blijft.

Auto-brightness staat uit en helderheid in de app aanpassen heeft geen zin want de filmpjes blijven op een hoger dan ingestelde helderheid afspelen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Bij voorbaat dank.

9 ANTWOORDEN 9
Nick Moderator
Moderator

Hi Imax, kun je even kijken of 'Video verbeteren' aanstaat? Deze instelling is te vinden via Instellingen > Geavanceerde functies > Video verbeteren. Je kunt deze uitschakelen en het dan opnieuw testen.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
First Poster

Hi Nick, de optie 'video verbeteren' staat UIT. Ook ben ik erachter dat het probleem niet in de video player zit maar in de video's zelf. Want ook als ik video's (gemaakt via de camera app) met andere apps afspeel (denk aan Whatsapp, Google photos, etc) gaat de helderheid met ten minste 20-30% omhoog. Wellicht een bug in de camera app?? Het is vooral vervelend in het donker. 

BruceH Moderator
Moderator

Kun je het toestel eens in de veilige modus opstarten? Hoe gaat het dan?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Veilige modus helpt ook niet.

Nick Moderator
Moderator

Alleen tijdens het filmen is de video dus niet donker? Ook als je de foto's direct na het opnemen afspeelt? Heb je het getest door de video naar iemand anders te versturen en te bekijken?

---------
Signature-S10
First Poster

Video's gemaakt met de camera app worden enkel op mijn toestel afgespeelt met een ~30% hogere helderheid (ongeacht welke app gebruikt wordt om de video's af te spelen). Wanneer de video is doorgestuurd naar iemand anders is dit niet het geval. Tijdens het filmen is het scherm niet helderder dan ingesteld. Ook direct na het opnemen zijn de gemaakte video's ~30% feller dan de ingestelde helderheid.

Nick Moderator
Moderator

Oké duidelijk, dit klinkt als video verbeteren, maar dit staat natuurlijk niet aan. Heb je het ook met video's van andere personen of video's vanuit bijvoorbeeld Youtube? ^Nick

---------
Signature-S10
First Poster

Klinkt inderdaad als video verbeten maar die staat uit. Ik heb het ook niet met video's op YouTube en andere platformen. Ook geen probleem met video's van anderen.

Highlighted
Nick Moderator
Moderator

Heb je niet een standaardapp ingesteld voor jouw video's? Het kan zijn dat deze toch een hogere helderheid pakt. Apps zoals VLC kun je links of rechts naar boven of naar beneden swipen om helderheid aan te passen. 

---------
Signature-S10
Top Posters