Support

Open search

Scherm s9 snel krassen erop

Apprentice

@Rohiteen scherm wat al krast door een pasje in een samsung hoesje (gebruikt zoals de gebruiksaanwijzing aangeeft) vind ik een waardeloos scherm. Zeker voor een toestel van ruim €900. En het antwoord van Samsung: dan moet je een plasticje op je scherm plakken vind ik een waardeloos antwoord. Mijn scherm was (heb nu een nieuw scherm) echt niet zo krasbestendig als in dit filmpje, was dit wel zo geweest dan had ik geen krassen gehad. Heb nu een plasticje op mn nieuwe scherm en een hoesje zonder pasjes. Hoop dat dat helpt.

Superuser I
Superuser I
Krassen is helaas een probleem voor alles wat van glas is, natuurlijk gaat er veel R&D in om het glas beter te maken (Naja, focus is op dit moment op stuiterbestemdigheid), desalniettemin heb ik tot nu toe alleen maar positieve ervaringen met mijn S9+ met betrekking tot krasbestendigheid.

Persoonlijk stop ik bewust geen pasjes in mijn hoesje juist om dit soort schade te voorkomen.

Fun fact: Zand is en blijft de grootste vijand voor alle smartphone schermen.
Observer

Ik heb mijn s9 nu nog geen week, en het scherm zit al vol krassen terwijl ik een hoesje gebruik.

Echt een drama!

Kan ik hier iets mee of moet je dan echt geluk hebben?

Gr Kristian

Superuser II
Superuser II
Kan je niks mee doen, beste is altijd meteen een screenprotector. Tot ze een krasvrije scherm hebben uitgevonden is dit de beste optie. Zorg dat er niks tussen het hoesje en je telefoon zit en vooral geen stof/zand in je zakken/tas. Als dat er tussen gaat zitten en wrijven krijg je krasjes.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Ik heb mijn S9 Plus nu sinds mei en er is geen kras op het scherm te vinden. Ik gebruik alleen maar een tpu cover en geen screenprotector. Ik denk toch echt dat het door de bookcover komt. Zodra daar ook maar 1 korrel zand tussen komt dan heb je zomaar krassen. Ik draag mijn telefoon ook wel in mijn achterzak maar dat gebeurt niet zo vaak. Het is dus echt pech hebben als het gebeurt. Enige dat je kunt doen is langs gaan bij een Samsung Service Center en het daar laten beoordelen. 

First Poster

Ook ik heb een duur (39,95)  leren beschermhoesje gekocht waarin pasjes kunnen en het scherm is nu behoorlijk beschadigd waar de pasjes zitten. Heel jammer.

Apprentice

Ik gebruik een heel goedkope tpu cover van Aliexpress een geen screenprotector. Ik moet het afkloppen maar tot nu geen enkel krasje te bekennen. Je telefoon uit de buurt van zand en harde stofkorrels houden is het beste wat je kunt doen. Gorilla Glas is best krasbestendig maar die twee dingen kan het echt niet tegen. 

First Poster

Goedendag allemaal,

Ook hier een Samsung Galaxy S9+ gebruiker met een duur Gear4 Oxford hoesje. Ik heb juist dit hoesje gekozen vanwege de goede recencies en kwaliteit. En had hiervoor ook een Gear4 hoesje model Oxford om mijn oude Galaxy s7 edge zitten waar ik zeer over te spreken was. Nu zit ik helaas ook met het welbekende krasprobleem en wanneer ik dit op google intypte kwam direct dit forum omhoog, dus ben niet de enige die tegen dit probleem aanloopt. Maargoed ik heb mijn Galaxy s9+ 29-11-18 in gebruik genomen en direct het hoesje van Gear4 eromheen gedaan. Apentrots uiteraard dat ik een nieuw toestel heb die waanzinnige prestaties levert dus die moeten we goed inpakken en beschermen. Dit hoesje van Gear4 biedt ruimte voor 2 pasjes en eventueel wat briefgeld of een visitekaartje wat je in het extra vakje kan steken. Nu gebruik ik in dit hoesje 2 pasjes waarvoor deze is ontworpen en dat ging tot een paar dagen terug naar mijn idee goed. Overtuigd dat het glas van de s9+ oersterk is durfde ik het dan ook aan (zie youtube filmpjes enz.). Nu kijk ik afgelopen zaterdag (15-12-18) toevallig in een streepje zonlicht op mijn telefoon en zie ik tot mijn schrik een paar puntjes in het scherm zitten. Mijn eerste gedachte was uiteraard dat het wat viezigheid was, maar nee het poetste helaas niet weg. Dus ik heb direct de Samsung service lijn gebeld. Een vriendelijke medewerker nam op en ik legde uit dat mijn toestel schade heeft opgelopen doormiddel van een van mijn pasjes, aangezien de puntjes correspondeerde met het hoekje van een van mijn pasjes in mijn hoesje. Precies op het punt namelijk waar het pasje mijn scherm als eerste raakt bij het sluiten van de case. De meneer van de Samsung service lijn gaf daarbij direct aan dat dit niet mag gebeuren en zeker niet al na iets meer dan 2 weken gebruik. En adviseerde mij naar een Samsung service center te gaan om het daar door een monteur te laten beoordelen. Deze zou dan als mijn verhaal klopte met wat ik meneer had voorgelegd aan de telefoon er zeker wat aan kunnen doen qua garantie/coulance. Nu heb ik meermaals aangegeven in het gesprek aan de telefoon dat ik klant ben bij T-mobile en daar ook het toestel vandaan heb en dat ik een hoesje van Gear4 gebruik, waarop hij reactie gaf dat dat niets uitmaakte aangezien het een defect zou zijn aan het toestel en dit direct via samsung opgelost kan worden. 

Nu ben ik dus vandaag (17-12-18) naar het Service center in Rotterdam gegaan waar ik snel werdt geholpen maar ook zeer snel weer buiten stond met een onbevredigd gevoel, een uiterst naar gevoel zelfs. Meneer vertelde mij namelijk vrijwel direct dat dit mijn eigen schuld was en dat ik maar een screenprotector had moeten gebruiken. Hij liet daarbij direct zijn eigen toestel zien (een s9) waar een screenprotector opzat en vertelde daarbij dat hij ook krassen had opgelopen in een korte tijd en een screenprotector de enige oplossing is. Nu bekeek ik zijn toestel even goed en die was flink gehavend ook de screenprotector zat vol putten en barstjes dus meneer is zelf niet al te zuinig op zijn toestel wat mij niet echt geruststelde dat ik goed geholpen werdt. Aangezien ik zeer zuinig ben op mijn spullen kreeg ik het gevoel dat ik niet begrepen werdt door meneer en dat ik me eigenlijk niet zo moest aanstellen om die paar krasjes. Nu vertelde ik meneer hoe het gesprek was aan de telefoon afgelopen zaterdag waarop meneer vrij bot reageerde en zei dat ik onjuist was geïnformeerd en dat hij het maar raar vondt dat er is verteld dat het scherm niet mag krassen door een hoesje met ruimte voor pasjes en dat het dus een defect is van het toestel. Wat meneer wel deed was mijn toestel even mee naar achter nemen om de manager ernaar te laten kijken. Maar hij kwam terug met de mededeling van dus ook de manager dat ik inderdaad een screenprotector had moeten gebruiken. Van de gekken natuurlijk want hallo? GORILLA GLASS 5 TOCH? Hiervoor een s7 edge 2 jaar gehad en nooit geen problemen gehad met dezelfde pasjes. En nu binnen 2 weekjes al schade!! Maargoed ik vroeg meneer nogmaals of er wat met garantie of coulance gedaan kan worden waarop hij kort en bondig: "nee meneer dit is eigen schuld dus de eventueele kosten van €279 voor een nieuw scherm zijn voor u" als antwoord gaf. Dus ja met een zeer naar gevoel naar buiten gestapt. Eerst wordt mij verteld dat het allemaal opgelost gaat worden en dat dit een defect van het toestel zou zijn, en nu sta je buiten met niks nopes nada plus een onbegrepen gevoel, en niet zo kleinzerig moet zijn. Nou jongens ik ben zeer zuinig op mijn materiaal en doe er graag wat langer mee dan 2 weekjes want als er nu al krassen op zitten hoe gaat dit dan de komende 2 jaar? Dan kan ik na een half jaar al mijn scherm op eigen kosten gaan vervangen omdat deze zo gevoelig is en vol krassen zit dan, best raar toch? 

Nu belde ik direct na mijn bezoek aan het Samsung service center het Samsung service nummer weer op. Waar ik dus mijn hele verhaal opnieuw heb gedaan. En ook daar kreeg ik het gevoel dat er niet werdt geluisterd naar me en werdt er ook snel gezegd dat ik een screenprotector had moeten gebruiken. Hebben jullie toevallig alle verhalen ingestudeerd en op elkaar afgestemd? Maargoed het enige wat deze jongeman genaamd Nick mij kon bieden was een korting van zoveel procent op een samsung led view cover, meer kon hij niet betekenen voor mij. Erg jammer wel dat ik dus een overpriced hoesje moet kopen van Samsung zelf, daar een pasje in moet proppen en wachten tot dat hoesje met pasje krassen gaat maken op mijn mooie s9+ om vervolgens weer beklag te gaan doen en dan wel onder coulance een nieuw scherm te krijgen? Want zo werkt het toch? 

Komop ik ben nu voor niks naar Rotterdam gereden vanuit Gouda en heb nogsteeds geen oplossing geboden gekregen. Ja op een korting van een dan nogsteeds peperduur hoesje na dan, maar daar had ik niet voor naar Rotterdam hoeven rijden want dat aanbod kreeg ik via de telefoon. 

Mijn vraag/oproep is dan ook hoe gaan we dit oplossen Samsung?? Want jullie moeten ook wel erkennen dat dit gewoon een defect is aan het toestel. Dit mag gewoon niet.

Ik hoop op een spoedige reactie, privé of openbaar dat maakt mij niet zoveel uit.

Superuser II
Superuser II

Heel mooi verhaal Chris maar ja het blijft glas en dat kan dus beschadigen.. Daarom bestaan er screenprotectors.. ik heb het nut van zo een klaphoes eigenlijk nooit gesnapt want het krast en is vervelend om steeds open te klappen.. maar goed, dit is gebruikers schade en er valt helemaal niks mee te doen.. Dus ook hier zul je geen oplossing kunnen vinden, als het scherm echt zo slecht was dan had je in dit topic een paar duizend reacties gehad. Want geloof me dit toestel is al een paar miljoen keer verkocht...

---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Superuser II
Superuser II

Hoi @ChrisS9plus,

Vervelend om te horen! Ik raad je aan om eens contact op te nemen met T-Mobile, zeker als je daar ook de cover vandaan hebt. Als verkoper van zowel de telefoon als het hoesje zijn zij wettelijk verantwoordelijk voor de kwaliteit van beide, omdat de schade voortvloeit uit het gebruik van een functie van de cover (ten minste, ik ken de cover zelf niet, maar ik neem aan dat er mee geadverteerd wordt/in de specificaties staat dat je twee pasjes er in kunt doen, en niet één?) dan kunnen zij misschien meer voor je betekenen. Maar wellicht kunnen ze ook nog iets voor je doen als alleen de telefoon bij T-Mobile vandaan komt. Dit klinkt namelijk vooral als een fabricagefout van de cover: als een cover ruimte biedt voor pasjes, dan mogen die pasjes bij juist gebruik nooit in aanraking komen met het scherm. Dit is dan ook de reden dat ik nooit niet-originele covers gebruik: Samsung kan niet garant staan voor de kwaliteit van die covers en dus ook niet voor de schade die voortvloeit uit het gebruik hiervan.

Ik gebruik zelf ook altijd een flip cover en in tegenstelling tot @Rohit's ervaring is mijn ervaring niet dat ze krassen. In al die jaren van originele flip covers heb ik nog nooit een krasje op mijn scherm gehad. In de LED View Cover is inderdaad ruimte voor één pasje, dus wellicht is dit dan toch een betere keuze.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Top Posters