Support

Open search

Scherm s9 snel krassen erop

First Poster

Hoi ik heb nu iets meer als een week de S9+  maar het scherm vind ik heel zwak.

Zit nu al vol met krassen en zelf mini scheurtjes van 5 mm breed hier en daar in het scherm. Had hier voor S8 die is nu bijna 1 jaar oud daar zie je niks op.

Als dit zo doorgaat moet ik volgende maand al een nieuw scherm laten plaatsten van een 3 a 400 euro.

Iemand hier ook last van

43 ANTWOORDEN 43
Superuser II
Superuser II
Dat lijkt mij heel erg sterk.. Krasjes kan ligt eraan hoe je ermee omgaat, maar mini scheurtjes kan echt niet.

Misschien even langs een servicepunt gaan om het te laten bekijken..

https://www.samsung.com/nl/reparatie/bezoek-servicelocatie/

Alle telefoons tegenwoordig krassen snel omdat er gebruik word gemaakt van Gorilla glas 5, dat is wat zachter zodat het minder snel breekt als het valt, met als nadeel dat het sneller krast dan oudere schermen.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
First Poster

Ja is toch echt zo ja klopt maar dat soort scherm zit toch ook op de s8 daar is niks mis mee die is 8 maanden oud mijn s9plus 2 weken. 

En de haarscheurtjes die der zitten komen allemaal van een krasje af. En ik doe het zelfde als met de s8 gewoon normaal in mijn zak goed  opletten. Verantwoord er mee omgaan.

Apprentice

Ik heb ook krassen op mijn scherm. Ik heb een Led view cover van Samsung gekocht bij aanschaf van mijn S9 plus. Hier kunnen 2 pasjes in. Vandaag zag ik dat de pasjes krassen maken op mijn scherm, precies waar de punten van de pasjes zitten. Heel slecht! Aangezien dit hoesje speciaal door Samsung ontworpen is. Ook komt er een vierkante waas op het scherm waar de pasjes in het hoesje gaan, die waas krijg ik haast niet weggepoetst. Volgens mij is dit scherm echt niet zo goed.

Explorer

Goedemorgen,

Hier exact hetzelde!!

Vanaf dag 1 dat ik mijn Samsung S9+ heb, heb ik er een hoesje om, maar gister schrok ik mij werkelijk rot, er zitten gewoon al 7 krassen op het scherm, echt niet te doen!!   Ik heb een leder hoesje met klep, dus glas is beschermd.  (dacht ik) 

En als er 1 zuinig is op zijn telefoon (scherm poetsen etc) ben ik het.

Ben er eigenlijk wel ziek van, van een toestel van bijna 1000 eurie en dan zo een belaberd scherm.

Mijn "oude samsung Grand Prime", nu bijna 2 jaar oud, zit wel geteld 1 kras op!!)   ook altijd in leder hoesje zitten.

Hier moet samsung echt iets mee doen,  denk dat ik binnen 1 maand nieuw scherm moet hebben...

Kassa   € 389,-  eurie!!

Heb telefoon niet in mijn broekzak!!   heb standaard kantoorbaan, telefoon in houder recht voor mijn neus,  komt geen troep tegen aan, behalve A4 tje uit een dossier, s avond ligt telefoon op wandkast,  geen kids (in huis) die er mee spellen!!!

Durf dat ding amper nog aan te raken, en dan dit weekend voor het eerst ermee op pad om foto's te maken.

Vrees dat ik maandag vol met krassen zit.

Apprentice

Ja ik ben er ook heel zuinig op. Daarom ook een duur Samsung hoesje gekocht. Voor zo'n duur toestel zou dit echt niet moeten kunnen. Mijn oude S5 zat zelfs na een paar jaar nog geen kras op.

Ik heb hetzelfde hoor, hard gespaard voor een nieuw toestel met het idee minstens 2 jaar mee te kunnen doen. Nou dat zie ik met dit scherm niet gebeuren. En tot nu toe nog geen reactie van Samsung zelf op mijn Facebook Messenger. 

Explorer
Beste Samsung, komt er nog enige reactie??
Highlighted
Nick Moderator
Moderator

Hi Franklin. Ik kan best reageren, al is het waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen. Onze toestellen zijn getest, allemaal onder dezelfde laboratoriumomstandigheden. Ze maken gebruik van Gorilla Glass, net als vele andere toestellen. Indien er dus issues ontstaan bij het scherm, kan dit (in principe) niet komen door de hardheid van het scherm. Uiteindelijk kan alleen een monteur controleren of er daadwerkelijk iets fout is met het scherm, maar indien dit niet het geval komen er kosten bij de reparatie. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Explorer

Beste Nick,

Voor een toestel van 2 weken oud is dit inderdaad niet het antwoord waar ik heel erg vrolijk van wordt. Eerlijk gezegd zwaar verdrietig. Maar ik  moet wel actie ondernemen, dit is absoluut onaanvaardbaar.  Er zitten nu al zoveel krasjes op dat je zou denken dat ie al 2 jaar oud is!! IK zou graag foto maken, maar dat lukt niet op een zwart scherm. 

Op mijn bedrijfstelefoon die ook gewoon netjes in hoesje zit, op standaard voor mijn neus op buro staat, zit  zeggen en schrijven 1 krasje na bijna 2 jaar intensief gebruik om te bellen (aangezien er geen vaste lijnen meer op kantoor staan) 

Waar kan ik mij vervoegen om het scherm na te laten kijken?

Controle door monteur lijkt mij niks te kosten toch, dat is garantie. 

Hoor graag nog even

Zit er ergens een service point in Amsterdam waar je langs kan gaan?

Explorer

Inmiddels contact gehad met Samsung.  Ga donderdag naar service center.

Top Posters