Support

Open search

Scherm Galaxy S9 flikkert bij VR apps | Screen flickers while using VR apps like BIMx, Netflix VR and more

First Poster

Bij het gebruik van VR apps als BIMx, Netflix VR, Youtube VR maar ook Oculus en Samsung VR flikkert het scherm van mijn Samsung Galaxy S9.

Hoe kan ik dit oplossen en/of is dit schadelijk voor het scherm/telefoon?

Alvast bedankt!

13 ANTWOORDEN 13
Black Belt 

Goeiemorgen Joep! Eens zien of ik je van het flikkerende beeld af kan helpen want gebeurt dit altijd of af en toe? En heb je sinds je de flikkerende beelden hebt opgemerkt je telefoon al eens opnieuw opgestart?

---------
Signature_Note9_Trans
"I'm just trying to make a buck, like everyone else."
- Tom Waits
First Poster

@JoeriS  schreef:

Goeiemorgen Joep! Eens zien of ik je van het flikkerende beeld af kan helpen want gebeurt dit altijd of af en toe? En heb je sinds je de flikkerende beelden hebt opgemerkt je telefoon al eens opnieuw opgestart?

Dit gebeurt alleen het overschakelen tussen standaard weergave en de vr stand waarbij 2 beelden worden geprojecteerd. Telefoon is al opnieuw opgestart. Apps zoals BimX in vr stand geeft deze flikkering maar ook Netflix VR geeft hetzelfde probleem. Het flikkeren treed ook op bij de Gear VR als de s9 daarin wordt gezet. Echter ik focus op cardboard soort brillen omdat ik Gear waarschijnlijk niet ga gebruiken. Kortom met een oplossing voor de Oculus app ben ik niet helemaal geholpen omdat ik deze nauwelijks tot niet gebruik. 

Black Belt 

Maar is het echt een knipperend beeld of meer een soort flikkering door de refresh rate? In het geval van het laatste zou je de scherm helderheid kunnen verlagen om dit effect te verminderen.

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
First Poster

@JoeriS  schreef:

Maar is het echt een knipperend beeld of meer een soort flikkering door de refresh rate? In het geval van het laatste zou je de scherm helderheid kunnen verlagen om dit effect te verminderen.

Het is geen knipperend beeld maar inderdaad alsof de refresh rate verlaagd wordt waardoor het beeld niet 100 procent vloeiend meer is.

Black Belt 

Maakt het verlagen van de helderheid dan voldoende verschil? Of moet ik nog even verder graven?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Navigator

.......

Black Belt 

Hee @LNDN91, ik kan niet zien wat je originele bericht was, had je nog iets toe te voegen aan dit topic?

---------
Signature_Note9_Trans
- Tom Waits
Navigator
Ik kan geen berichten verwijderen van mezelf. Dus vandaar de puntjes..
First Poster

Helderheid verlagen leidt niet tot verbetering. Ik zou het evt kunnen filmen.... 

Kan ik videos posten hierzo?

Top Posters