Support

Open search

Samsung s9+ batterij ineens snel leeg.

Highlighted
First Poster

Hoi

Ik heb mijn telefoon nu bijna een half jaar. En de laatste tijd wanneer mijn telefoon op 15% is. Is die binnen 5minuten helemaal leeg. En meestal als ik de telefoon dan wil opladen is die al uit... Verder heb ik amper applicaties openstaan want deze sluit ik vaak allemaal. Iemand enig idee waardoor dit komt? En eventueel een oplossing?

7 ANTWOORDEN 7
Superuser I
Superuser I
Kan je het volgende doen:
1: De telefoon gebruiken tot de helemaal leeg is
2: De telefoon laden tot deze helemaal vol is.

Dit zonder in de tussentijd de telefoon van de lader te halen. Hiermee kalibreer je de accu
First Poster

Hee

Bedankt voor je reactie. Maar dit heb ik al meerdere keren geprobeerd. Maar helaas zonder succes.

Superuser I
Superuser I
Jammer dat het niet werkt. Ik heb nog een tip:
Open de "Samsung Members App (Evt. te downloaden via Galaxy Apps) -> Diagnostics -> Test Hardware -> Battery.

Wat zegt dit scherm?
First Poster
Zou ik straks even proberen

Hier een printscreen waar je kan zien dat de batterij ineens naar 0% gaat

http://i64.tinypic.com/4qo7xv.jpg
First Poster
Geeft aan goed, goed, 3500mah
Superuser I
Superuser I
Strange, ik heb verder geen ideeën meer die het eventueel kunnen oplossen. Mogelijk iemand anders nog een trucje weet (Voordat ik je richting de garantie ga sturen )
Nick Moderator
Moderator

Wat je het best kunt doen is even opnieuw laten kalibreren. Dit doe je door zo'n tweemaal het toestel leeg te laten lopen en volledig op te laden totdat je 'm aanzet, zo herkent de software een volle batterij goed. Dit hoeft niet de reden te zijn, maar uit ervaring heeft het weleens gewerkt.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Top Posters