Support

Open search

Samsung & Community change my mind !

Highlighted
First Poster

Hey, 

EF97FD83-374A-4683-95FE-A2E2F369E252.jpeg

aangezien de nieuwe iPhones beschikbaar zijn ben ik benieuwd of jullie mij kunnen overtuigen dat de S9 of S9+ beter is. Ik heb nog nooit iets van Samsung gebruikt en ben benieuwd maar heb geen zin om alles uitezoeken !

2 ANTWOORDEN 2
First Poster

Hoi, ik las van de week dat de nieuwe iphone  problemen heeft  met ontploffende batterijen?, maar buiten dat, iphone  verplicht  je tot itunes, verplicht je tot  alles aan accessoires  tekopen van hetzelfde merk, zelfs  de opmaak van je mobiel bepaald  apple, via  itunes. bij android, bepaal je grotendeels alles zelf, behalve de vooringestelde proggie s die je UIT kunt  zetten, ken je de mobiel zo opfleuren en van toeters en bellen voorzien zoals JIJ dat wilt. ook de accessoires  worden netjes  geaccepteerd van welk merk dan ook, bij apple  absoluut niet dat is een soort alleenheerschappij, probeer maar een simpel opladertje van niet apple  op de iphone, dat gaat niet lukken. voor meer gespecificeerde info kun je beter op tweakers kijken ..copy...

Apple iPhone X - Tussen vernieuwing en verfijning

De iPhone X is de spannendste smartphone die Apple in jaren heeft gemaakt. Hij heeft een schitterend scherm met aan alle kanten dezelfde bezels. De 3d-scanner in de vorm van het TrueDepth-camerasysteem aan de voorkant maakt nieuwe toepassingen mogelijk en het is afwachten wat ontwikkelaars ermee gaan doen. Face ID werkt goed en vaak vlekkeloos, en zal voor veel mensen geen problemen opleveren, al is het minder snel dan Touch ID. Grootste minpunten naast de hoge prijs zijn het gebrek aan een 3,5mm-uitgang en de 4g-modem die iets minder presteert dan die van concurrenten. Ook levert Apple een langzame lader mee in plaats van een snellader. Daar staat tegenover dat je met de X een razend snelle, goed werkende en krachtige smartphone in handen hebt, met vernieuwing waar veel Apple-liefhebbers reikhalzend naar uitgekeken zullen hebben. Lees verder »     https://tweakers.net/product/684965/apple-iphone-x/reviews/

Superuser II
Superuser II

Hey @Paz777,

Tof topic! Ik ben het helemaal met @Eclipse eens dat het bij Apple vooral een alleenheerschappij is. Buiten het feit dat je van Apple alleen accessoires mag gebruiken met het Apple logo erop waardoor de prijs al snel een stuk hoger wordt, is het iOS-ecosysteem verder volledig dichtgetimmerd en mag je alleen naar binnen via de grenswachten van Apple. Bij Android, en daarmee ook bij de Samsung Galaxy S9, mag je zelf bepalen wat je doet. Wil je een andere launcher (de app die het uiterlijk van je telefoon regelt)? Geen probleem, staan er tientallen in de Play Store. Wil je apps side-loaden, dus buiten de Play Store of Galaxy Apps om installeren? We raden het niet aan, maar het is een kwestie van (tijdelijk) een beveiligingsinstelling uitzetten en dan kan het gewoon. Bij Apple werkt alles gewoon out-of-the-box en dat is prima. Bij Android kun je iets langer bezig zijn om alles naar wens in te stellen (al werkt alles natuurlijk wel op de standaard instellingen), maar dan heb je ook veel meer vrijheid en, zo vind ik, uiteindelijk een betere ervaring dan 'gewoon'.

Het iOS vs Android verhaal is toch grotendeels persoonlijke voorkeur, maar om deze redenen zou ik persoonlijk niet snel naar iOS overstappen.

Qua hardware zijn zowel de nieuwste iPhones als de S9|S9+ gewoon goed. De S9 heeft als voordeel ten opzichte van de nieuwste iPhones dat je zowel met je gezicht kan ontgrendelen (vergelijkbaar met Face ID, werkt met een scan van je gezicht en optioneel een aparte irisscanner) als met je vingerafdruk, omdat de vingerafdrukscanner naar achteren is verplaatst in plaats van is weggehaald. Ook als je graag oortjes met een 'gewone' 3,5mm aansluiting aansluit heb je daar bij de S9 geen dongel o.i.d. voor nodig. Bovendien wordt de S9 geleverd met AKG-tuned oordopjes ter waarde van €100.

Nu weet ik oprecht niet wat Apple verder voor bestaande klanten doet, maar bij Samsung merk ik dat bestaande klanten gewaardeerd worden. Wij hebben Samsung Members, waar je van tijd tot tijd extraatjes krijgt. Op dit moment kun je als Samsung Member gratis het ebook Quarantine downloaden en krijg je tot 50% korting bij welnessresorts. In het verleden kon je ook gratis kaartjes bemachtigen voor de grootste ijsbaan van Nederland en waren er winacties voor bijvoorbeeld kaartjes voor Zwarte Cross en de Tour de France. Samsung is constant bezig om er toffe deals voor bestaande klanten uit te slepen in plaats van alleen aan nieuwe klanten te denken en er daarna niet meer naar om te kijken. Al zijn er voor nieuwe klanten ook voordelen

Stel gerust vragen als je nog iets specifieks wilt weten over de S9|S9+

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Top Posters