Support

Open search

Samsung account

Highlighted
Voyager

Ik heb inmiddels al vele topics gelezen en zaken uitgeprobeert maar het probleem om in te loggen met Samsung Account blijft een probleem.

Inmiddels heb ik al contact gehad met de TD van Samsung en de enige remedie schijnt te zijn een reset naar fabriekinstellingen. Vanochtend de laatste software update gedraaid in de hoop dat..., maar helaas ook niet.

Ik vindt het vreemd dat er een harde reset gedaan moet worden om een software bug te herstellen. Het is een zo veelvoorkomend probleem waarom is er geen stukje software geschreven om deze bug te verhelpen?

Je moet nu je hele telefoon opnieuw gaan inrichten, back-up via Samsung account werkt dus ook niet. Dat kost weer bakken tijd. Een TD roept simplistisch een terug naar fabrieksinstelling, het werk erachter interesseert ze helemaal niets. Doe daar iets aan zodat je klanten echt kunt helpen.

Op de PC kan ik overigens gewoon inloggen op het Samsung account. 

11 ANTWOORDEN 11
Community Manager

Hi @Jan,

Als ik het goed begrijp, kun je na een reset niet meer inloggen met jouw Samsung account?

Dan kun je het beste langs een servicepunt van ons gaan of gebruik maken van onze Ophaalservice

Daar kunnen ze de firmware flashen en zou het weer moeten werken.

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
Voyager

Hallo @BruceH , nee niet helemaal goed begrepen (of ik was niet duidelijk genoeg). Ik heb gisteren een factory reset uitgevoerd en de hele telefoon opnieuw geinstalleerd. Ik had nog even de hoop dat met de software update dit probleem misschien zou zijn verholpen maar helaas.

Updates maken via het Samsung account gaat dan dus ook niet en een "eenvoudige" factory reset dus ook niet omdat alles hangt aan het Samsung account.

Wanneer het Samsung account dus zo onbetrouwbaar is (blijkbaar gezien de vele klachten op internet) en er zoveel mee verknoopt is is het dus verre van een betrouwbaar account. Het komt daarbij ook vervelend steeds bij je meldingen te staan.

Met de PC kon ik overigens wel bij het Samsung account.

Daarbij kwam dat ik de laatste tijd regelmatig de telefoon niet kon opnemen omdat de opname en neerleg buttons niet meer in beeld kwamen terwijl de telefoon wel overging.

Zaterdag was het de bekende druppel en zondagmiddag dan maar de stoute schoenen aangetrokken. Maar voordat je alles weer hebt draaien zoals voorheen dan ben je uren verder. Man wat een werk. Ik vindt dat Samsung daar wel makkelijk overheen stapt.

Doordat het Samsung account niet werkt moet je vele back-ups maken. Dus de voorbereiding voor de factory reset moet goed zijn daarbij ben je al veel tijd kwijt en kost het je nog meer tijd.Samsung moet echt eens kijken naar een "makkelijke" fix voor dit probleem.

Ik kon voor jullie Technische Dienst ook geen logfiles maken omdat ze niet meer werden aangemaakt door/op de telefoon. Dus zij konden mij ook van afstand niet bijstaan.

Community Manager

Je kunt dus niet inloggen met dezelfde gegevens van het Samsung account, waarmee het wel lukt op de PC?

Dan zou je het beste langs een servicepunt van ons kunnen gaan of gebruik kunnen maken van de Ophaalservice.

---------
Signature-Note10
Voyager

Inderdaad @BruceH , inloggen via PC gaat wel maar via de telefoon niet.

Ik heb met de Technische Dienst van Samsung contact gehad en een Service Punt zit in Amsterdam of Rotterdam en dat is leuk maar daarvoor moet ik meer dan een uur rijden en het kan alleen op afspraak.

Telefoon opsturen is geen optie (voor mij) omdat ik dan zakelijk niet bereikbaar ben en daarbij komt dat ik zeer regelmatig zakelijk in het buitenland verblijf.

Dus ik heb de telefoon zelf maar een factory reset gegeven. Daarvoor hoef ik geen uren te rijden. Dat kan ik zelf ook wel.

Bij een service punt flashen ze en dat heeft hetzelfde resultaat als een factory reset waarbij ook alles weg is. Back-ups maken ze niet, dus dat moet je allemaal vooraf doen. En dat laatste is een lastige omdat het Samsung account niet werkt.

Gezien het aantal meldingen over het uitvallen van het Samsung Account op de telefoon en wel bereikbaar via PC zou het heel handig zijn wanneer Samsung hier een software herstel fix voor zou maken. 

Community Manager

Als je niet kunt inloggen op je telefoon, maar wel op een PC, dan zou het toestel geflashed moeten worden om weer gebruik te kunnen maken van de functionaliteiten.

---------
Signature-Note10
Voyager

@BruceH na de door mijzelf uitgevoerde factory reset werkt alles weer.

Community Manager

Okay, top!

---------
Signature-Note10
Voyager

@BruceHEven een vraag. Is er een technisch verschil tussen Flashen en een Factory reset? Dit i.v.m. mogelijk verkopen van mijn S9+.

Ik wil de volgende eigenaar niet opzadelen met een probleem omdat ik het misschien nu niet helemaal goed heb gedaan.

Community Manager

Een factory reset zorgt ervoor dat het toestel wordt hersteld naar de standaard instellingen. Het flashen kan bepaalde issues verhelpen en is ietwat anders dan een factory reset, omdat hier niet alle waardes worden teruggezet zoals bij een reset.

Als je hem wilt verkopen, dien je het Samsung-account en het Google account te verwijderen en hem vervolgens te resetten.

---------
Signature-Note10
Top Posters