Support

Open search

Samsung S9+ lange sluitertijd fotografie

OPGELOST
Voyager

Mijn vraag heeft betrekking op de pro stand.

Ik wil een avondfoto maken met een lange sluitertijd, ca. 5 sec.

De camera staat op de pro stand. Nu kan ik de iso verlagen naar 50, sluitertijd kan ik op 5 sec krijgen maar dan is de foto overbelicht omdat het diafragma niet verder geknepen kan worden dan f/2.4 en ik wil nog verder kunnen "knijpen"20181018_205913-02.jpegExif: F/2.4, iso50, s1/4

Ik kan de sluitertijd aanpassen (lees langer maken) maar het diafragma niet deze blijft op f/2.4 hangen. Met als gevolg dat de foto overbelicht raakt.

Ik wil het rijdende effect van de tram nog extremer hebben.

Concreet, is er iets wat ik over het hoofd zie om het diafragma nog verder te kunnen knijpen dan f/2.4?

Of is de pro stand niet helemaal pro?

Ik kan er op het internet niets over vinden.

Jan

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II

Hoi Jan!

De pro stand geeft de mogelijkheid om alle waarden aan te passen binnen de limieten van de hardware. De variabele diafragma geeft een keuze tussen f/1.5 en f/2.4. Dit zijn de enige twee mogelijkheden die de camera hardwarematig aan kan en daarom ook de enige opties in de pro stand.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
2 ANTWOORDEN 2
Superuser II
Superuser II

Hoi Jan!

De pro stand geeft de mogelijkheid om alle waarden aan te passen binnen de limieten van de hardware. De variabele diafragma geeft een keuze tussen f/1.5 en f/2.4. Dit zijn de enige twee mogelijkheden die de camera hardwarematig aan kan en daarom ook de enige opties in de pro stand.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Highlighted
Voyager

Hoi Kevin,

Dan heb ik in ieder geval niets over het hoofd gezien. Wel jammer dat dit niet kan. Het door mij gewenste effect is dan niet haalbaar. Dus de pro stand is een beetje pro.

Maar goed stopt Samsung veel moeite in een groter diafragma wil ik hem weer kleiner kunnen instellen.

Wanneer je gebruikers één vinger geeft willen ze meteen de hele hand.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie.

Jan

Top Posters