Support

Open search

Samsung Cloud synchroniseert niet alle foto's

Highlighted
OPGELOST
First Poster

Hallo, ik heb sinds gister de opslagcapaciteit van mijn Samsung Cloud verhoogd naar 50 gb omdat ik steeds een melding kreeg dat de cloud vol zat.

Nu heb ik alles laten synchroniseren met de Samsung Cloud (ik heb een Samsung Galaxy S9) maar wanneer ik in die cloud kijk zijn bij lange na niet alle foto's gesynchroniseerd. Sterker nog, het lijkt wel of 'ie alleen foto's synchroniseert naar de cloud welke ik bijvoorbeeld via Whatsapp heb ontvangen, en mis mijn eigen gemaakt foto's in de cloud.

Is dit een bekend probleem en hoe los ik dit op zodat bij een crash van mijn telefoon ik al mijn foto's veilig ergens heb en naderhand weer kan terughalen?

Gr. Nella

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Superuser II
Superuser II

Hoi Nella,

Sorry voor mijn late reactie! Ik heb het net nog eens op een S9 kunnen testen, maar hier lukt het wel. Voor de duidelijk, je tikt niet op het schakelaartje naast 'Synchroniseren', maar op de tekst zelf? Zou je dan eens kunnen kijken of er zowel in Galaxy Apps als onder Instellingen >> Software-updates updates beschikbaar zijn?

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
Superuser II
Superuser II

Hoi Nella,

Wanneer je de instellingen van de galerij opent (rechtsboven de drie puntjes >> Instellingen), kiest voor Samsung Cloud >> Synchroniseren >> Albums voor uploaden, dan kun je selecteren welke albums naar de Cloud moeten. Waarschijnlijk staat hier alleen de afbeeldingen van WhatsApp geselecteerd. Lukt het na het veranderen van deze instelling wel?

Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Beste Kevin,

Bedankt voor de snelle reactie. Tot ' (rechtsboven de drie puntjes >> Instellingen), kiest voor Samsung Cloud >> Synchroniseren >> ' kan ik alles doen wat je zegt maar de volgende optie om albums te selecteren staat nergens bij mij?

Kan het er mee te maken hebben of foto's worden opgeslagen op de SD-card of HD van de telefoon zelf?

Superuser II
Superuser II

Hoi Nella,

Sorry voor mijn late reactie! Ik heb het net nog eens op een S9 kunnen testen, maar hier lukt het wel. Voor de duidelijk, je tikt niet op het schakelaartje naast 'Synchroniseren', maar op de tekst zelf? Zou je dan eens kunnen kijken of er zowel in Galaxy Apps als onder Instellingen >> Software-updates updates beschikbaar zijn?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

Top Posters