Support

Open search

S9 plus met regioblok

OPGELOST
First Poster

Ik heb eind december toestel bij media markt gekocht en gebruik het vooral voor data doeleinden. Omdat ik wist dat ik naar het buitenland moest,  en om te voorkomen dat ik het toestel daar niet kon gebruiken met een plaatseljke sim tenzij ik eerst in NL  een gesprek van 10-15 minuten maakte. Ik heb dan expres een gesprek binnen NL van 20minuten gemaakt.  Ik zit nu in Australia maar kan geen sim van hier gebruiken want het is toch geblokkeerd. Erg klantonvriendelijke praktijken van Samsung!!

Hoe kan Samsung dit probleen zo spoedig mogelijk verhelpen?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Nick Moderator
Moderator

Kun je privé jouw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, IMEI- en serienummer telefoon, aankoopdatum en een foto van de factuur sturen? Een deel kan natuurlijk op de factuur staan, dus dat scheelt weer werk. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
8 ANTWOORDEN 8
Nick Moderator
Moderator

Hi Robbie, dat is inderdaad niet fijn! Welke provider heb je mee gebeld in Nederland en maakte je gebruik van Call-over-WiFi of VoLTE?

---------
Signature-Note10
First Poster

Hi Nick,

Mijn provider is Vodafone. Ik belde toen  gewoon met hun netwerk naar een vaste telefoonnummer.

Nick Moderator
Moderator

Via hun netwerk staat soms standaard VoLTE aan, wat betekent dat je over 4G belt. Mogelijk is dit de reden dat de lock niet is verwijderd. Hoe lang ben je nog in het buitenland? De aanvraag duurt namelijk even, dus mogelijk is het niet rendabel voor je.

---------
Signature-Note10
First Poster

Ik ben hier nog 16 dagen. Waarom kan ik niet snel een unlock code ontvangen? Waarom moet Samsung alles zo ingewikkeld maken?

Nick Moderator
Moderator

De code loopt via Korea, vandaar dat het wat langer duurt. Maar als je wilt dat ik 'm aanvraag kun je dit aangeven, dan zal ik wat gegevens van je nodig hebben en de aanvraag indienen.

---------
Signature-Note10
First Poster

Zeker. Welke gegevens heb je nodig en hoe kan ik deze doorgeven?

First Poster

Zeker. Laat me weten welke gegevens je nodig heb en hoe ik deze kan versturen

Nick Moderator
Moderator

Kun je privé jouw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, IMEI- en serienummer telefoon, aankoopdatum en een foto van de factuur sturen? Een deel kan natuurlijk op de factuur staan, dus dat scheelt weer werk. 

---------
Signature-Note10
Top Posters