Support

Open search

S9 ongeschikt voor concert registratie

Apprentice

Ik heb de S9 aangeschaft (hiervoor een S7) wegens de geprezen camera en wil het gebruiken het voor concert registraties. De eerste opname is zo slecht bevallen dat ik de S9 weer inlever en mijn geld terug vraag.

Ten eerste, goed bedoeld maar slecht doordacht: Het geluid gaat door een auto-level filter die de volume aanpast afhankelijk van de volume. Gevolg is dat bij een harde bassdrum deze filter aanslaat en de volume reduceert tot minder dan daarvoor. Effect is dat de zanger en andere instrumenten zodanig worden onderdrukt dat de volume constant verandert en het geluid klinkt alsof het vanuit je broekzak is opgenomen. Dit kan niet worden uitgeschakeld. Het is zo erg tenenkrommend om te horen dat ik de S9 weiger nog te gebruiken en weer inlever.

Ten tweede, De Bixby toets zit precies waar mijn duim zit als ik het in landscape mode vasthoud. Tijdens een concert kan het af en toe ruig worden waardoor ik het toestel stevig vasthoud. Ook wordt regelmatig tegen mijn arm gestoot. Gevolg is dat de Bixby toets wordt ingedrukt. Hoe je het ook instelt, met/zonder bxActions, Bixby wordt gestart en daarmee stopt de opname. Dit is tijdens het concert in totaal 11x gebeurd, de langste onderbreking 3 minuten omdat het (vergeleken met de S7) minder duidelijk is dat een opname bezig/gestopt is.

Hier is een link naar een van de voorprogramma's, "BearTooth".

https://youtu.be/O1T4GP7dMbg 

De eerste 30 seconden laten het effect duidelijk horen.

Link naar hoofdact "Architects"

https://youtu.be/JQ4y_suGx1Q

Een en al verschikking met onderbrekingen als het wilder wordt wegens bixby knop.

5 ANTWOORDEN 5
Highlighted
Superuser II
Superuser II
Ten eerste, het blijft een telefoon met extra functies. Als dit echt zo belangrijk voor je is dan koop je toch een fatsoenlijke camera?
En anders kijk je even hier : https://www.bax-shop.nl/multimedia-av-microfoons/android-ios-microfoons

Ten tweede, je geeft Samsung de schuld van het plaatsen van een knop waar jij problemen mee hebt? Erg raar.. Ik heb net op verschillende manieren mijn toestel stevig vastgepakt in landscape modus en nergens raakte ik de Bixby knop aan zonder mijn opname te pauzeren.. Dus het ligt 100% aan jezelf dat hij stopt...
Dit anders iets voor je: https://www.coolblue.nl/product/804956/dji-osmo-mobile-2.html

Gelukkig is het jou mening en dit die van mij. Je bent vrij om het toestel terug te brengen/verkopen. Maar als je het mij vraagt is dit een beetje zeuren.. Ik heb vaker opnames gemaakt in een discotheek ofzo en het klinkt gewoon goed. Waar je goed op moet letten is dat je hand/vingers niet voor de microfoon word geplaatst tijdens het filmen dat klinkt dan wel raar.

Je 1e link werkt trouwens niet.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Uit je antwoord blijkt dat je net zo machteloos bent als ik en net zo gefrustreerd.

Ik ben Samsung gebruiker sinds de eerste Galaxy en was vroeger Android ontwikkelaar. Ik vind Galaxy toestellen qua techniek het mooiste en het Amoled display verdient meer dan alle lof. En het mooiste is dat de techniek met elk generatie verbetert.

En nu met de nieuwe camera en reviews had ik de mooiste verwachtingen. De keerzijde is dat de software elke keer slechter wordt, Ja, het ziet er gelikte uit met meer en meer eye candy, het , jammer genoeg gezegd niet meer dan bloatware.

We zitten nu in 2019 en zouden juist meer diversiteit in software verwachten, maar daartegen wordt die vrijheid weggenomen door dingen voor te installeren die niet verwijderd kunnen worden. Dat de wereld is omgekeerd blijk dat Samsung nu "verwijder iconen van startscherm" introduceert, in plaats van "Vanilla Android" en achteraf apps installeren naar gebruik en behoefte. Het is zo erg dat bij eerste opstart al duidelijk de eerste denk en concept fouten ontstaan. Keuzevrijheden worden ontnomen en op zijn gunstigst door vreemde verplichtingen vervangen.

Wat de camera betreft. Op andere fora is gehint dat de ingebouwde camera app de microfoon autogain aanzet. Iets wat eigenlijk instelbaar moet zijn want voor voice aansturing is dat handig. Niet voor concerten of andere omgevingen waar geluidsstabiliteit van belang is. Vreemd genoeg, voor beeld kan je wel de licht intensiteit fixeren, waarom kan dat bij audio niet? Ontbrekende functionaliteit door niet doordacht of niet bedachte maar wel voorkomende situaties. "Function requests" zou de juiste oplossing zijn.

Over de Bixby knop hoef ik niets te zeggen er zijn genoeg forums en revieuws die er gehakt van maken. En nee, de nieuwste OneUI wordt niet de mogelijkheid geboden om het knop te deactiveren. Je krijgt de keuze "Press Once (or Twice) to open bixby", en daaronder "pressing and holding the key will always open bixby voice". Er wordt erkend dan Bixby de opname onderbreekt. Hou het toestel vast met je rechterhand in landscape mode, maak een opname en ga stoeien met collega's.

Ik heb mijn plan aangepast omdat ik verwacht dat mijn alternatief, de S8, hetzelfde probleem zal geven. Mij is aangeraden om "OpenCamera" te gebruiken, veel meer instellingen waaronder het kiezen van microphone autogain. Helaas wordt de aparture gedeelte van de camera mogelijk niet gebruikt, maar dat is dan maar pech. De Bixby knop is hoe je wendt of keert voor de grootte van mijn hand zo vervelend dat ik het met epoxy lijm ga vastzetten. Lukt dat niet dan ga ik het fysiek verwijderen. Jammer van de garantie, toestel is een week oud, maar dat geeft wel aan hoe serieus het probleem is. En als je me niet gelooft dan stuur ik wel een foto.

Superuser II
Superuser II
Ik ben zeker niet gefrusteerd! Ik maak perfecte foto's en filmpjes met mijn toestel (Note8). Broertje heeft een S9 en ook daar werkt het gewoon goed op. Als je ontwikkelaar bent, dan ontwikkel je toch een app die alles kan wat jij wilt?
Autogain uitschakelen betekend dat je geluid snoeihard zal worden opgenomen word je daar blij van? Dat zal zeker niet klinken...
Je kunt ook een custom rom installeren en de bixby knop daarmee uitschakelen. Ik heb in het verleden wel succesvol Bixby kunnen uitschakelen met apps uit de playstore, of het nu nog werkt weet ik niet maar het schakelt gewoon de bixby services uit..

Maar het is hetzelfde als een professionele fotograaf de S9 gaat afbranden op zijn camera functies in vergelijking met zijn eigen camera.. Maar de S9 is geen opname master ofz. Samsung adverteert ook niet met beste audio opname met de S9 ofzo.. Camera is geweldig dat valt niet te ontkennen en is meerdere malen bewezen door tal van websites etc. (tweakers etc.)

Week oud betekend dat je meestal nog terug mag sturen toch? Ben wel benieuwd welk toestel dan wel een perfecte microfoon heeft.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

Ik ben hier gekomen omdat ik negatieve ervaringen heb met een S9 waarvan ik weet dat die moeilijk of niet oplosbaar zijn. Ik heb het hier op de officiële Samsung site gepost zodat zij daar eventueel als gebruikers feedback wat mee kunnen en voor anderen als gebruikers ervaring, hoewel ik niet verwacht dat nieuwe S9 gebruikers hier als eerste komen. Door de grote opgedane teleurstellingen en boosheid was ik erg gefrustreerd, maar heb eerst lang gewacht om de toon niet negatief te beïnvloedden.

Ik was blij verrast dat je reageerde en was in de veronderstelling (zo presenteer je jezelf) dat je een Samsung medewerker bent, iets waar ik nu aan twijfel. Maar al snel laat je blijken dat je technische kennis beperkt is en dat je zelf dingen invult en conclusies trekt met een boodschap en overtuiging van "wat zeur je nou" en "leer er maar mee leven". Op zich niets mis mee maar dat was niet waar ik naar op zoek was (zeker niet op een officieel forum), bovendien komt het erg betuttelend/kleinerend over.

Het kan best wel zijn dat ik met de verkeerde verwachtingen naar dit officiële forum ben gekomen, dus, om toekomstige vergissingen (en frustraties beiderzijds) te voorkomen vraag ik me af: Hoe zie je de functie van dit officieel forum en hoe zie jij je rol daarin?

Apprentice
Weet je, laat ook maar. Je hebt blijkbaar ook de video niet bekeken. Het gaat nu alleen over de vorm en niet meer om inhoud/oplossing.
Top Posters