Support

Open search

S9 Duos (SM-G960F) Patch niveau 1 sptember 2018

OPGELOST
Apprentice

Sinds medio vorig jaar heb ik een S9 Duos. Deze draait nog steeds op de patch van 1-9-2018.

Samsung geeft aan dat er voor deze telefoon een maandelijkse beveiligingsupdate beschikbaar zou moeten zijn. Ik heb de patch handmatig "over the air" aan proberen te stoten, maar  de telefoon geeft aan dat het de laatst beschikbare is. Ook heb ik de telefoon aangesloten aan mijn PC met smart switch. Ook daar geeft hij niet aan dat er een patch beschikbaar is.

Weet er iemand hoe ik kan zorgen dat mijn telefoon weer patches kan installeren?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Nick Moderator
Moderator

Duidelijk. Het is inderdaad een Duits toestel, maar daar komt de update normaliter gesproken ook gewoon uit. Ik zou het anders ook niet zo 1-2-3 weten, want er is niets mis mee verder. Enige wat ik je kan aanraden is het via jouw werkgever navragen.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
10 ANTWOORDEN 10
Superuser II
Superuser II
Hoi, waar heb je het toestel gekocht? Kan je hem updaten via je laptop met smart switch?
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

"Ook heb ik de telefoon aangesloten aan mijn PC met smart switch. Ook daar geeft hij niet aan dat er een patch beschikbaar is."

Ik heb hem via het werk gekregen van zo'n zakelijke telecom dienstverlener. Ik heb er 2 abonnementen van Vodafone op lopen. Toen ik de telefoon kreeg heb ik hem helemaal in orde gemaakt zonder de simkaarten er in te stoppen omdat ik eerst mijn S6 nog netjes wilde backuppen. Dat was fout, aangezien hij blijkbaar de Nederlandse land-info niet had ingïnstalleerd. Ik heb hem weer moeten resetten aangezien hij de hele tijd een error gaf.

Gezien de taal tijdens de eerste boot op Duits stond zal het wel een Duitse vooraad  zijn geweest.

Superuser II
Superuser II
Misschien nogmaals resetten en daarna proberen up te daten.

Backup en reset:
http://smsng.nl/resetmobfbwc
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice
Hmm. Tja. Dat zou kunnen. Ware het niet dat een reset een k*t karwij is! Na de reset is de security data patch geïnstalleerd, dus ik zou niet weten wat er nu anders is.

Nog iemand anders een wenselijkere suggestie?
Nick Moderator
Moderator

Is het mogelijk dat dit toestel niet voor de Benelux markt bedoeld is? De update is namelijk wel heel oud, zoals je aangeeft. Verder kan het zijn dat jouw werk hier een contact voor heeft. 

---------
Signature-S10
Apprentice

Lijkt me sterk.

We hebben 3 S9 toestellen gekocht, waarvan er één een dual sim is. De andere  toestellen hebben wel ook de Android 9 update gehad in december, alleen de mijne niet.

De 1-9-2019 update heb ik over the air gehad. Ik meen dat men in Duitsland (de taal stond op Duits toen ik hem voor de eerste keer aanzette) ook maandelijkse beveiligingsupdates doet.

Is er een manier om te zien/ opzoeken welke versie het is?

Nick Moderator
Moderator

Heb je het imeinummer voor mij? Dan kan ik het voor je nakijken.

---------
Signature-S10
Apprentice

Ik heb zojuist een factory reset gedaan (kan nooit kwaad denk ik) en hij is nu alles weer aan het syncen.

De telefoon heeft 2 IMEI nummer (voor elk slot eentje):
XXXXXX
XXXXXX

Apprentice

Factory reset heeft in ieder geval niet gewerkt.

Top Posters