Support

Open search

Rijksmuseumpack - smartcover

Voyager

Ik heb recent een S9+ gekocht via KPN. Er liep op dat moment de actie Rijksmuseumpack en een cashback. 

Ik verwacht, zoals bij andere acties dat de cashback wel weer een drama gaat worden zoals bijna bij iedereen maar goed dat ben ik al gewend met Samsung.

Maar het gaat mij even om het het Rijksmuseumpack en dan specifiek de smartcover.

Ik had het heel logisch gevonden dat wanneer je deze smartcover direct na aanschaf mee of een volgende 2 werkdagen toegezonden krijgt (indien on-line besteld) bijvoorbeeld.

Maar nee, daar moet je eerst "papieren" voor invullen en dan krijg je als reactie "Als alles klopt, ontvang je binnen 6 weken het Rijksmuseum pack op het door jou opgegeven adres thuisgestuurd".

Zoals bijna voor de meeste mensen van toepassing heeft iedereen na aankoop al een bescherming om de telefoon zitten en dan krijg je (binnen) 6 weken nog een 2e smartcover. Welke marketeer(s) bedenk(t)(en) zoiets?

9 ANTWOORDEN
Highlighted
Superuser II
Superuser II
Hoi Jan,

Wat je beschrijft is inderdaad de gebruikelijke procedure. In een utopische, goudeerlijke wereld zijn controles op promoties niet nodig en kan alles een stuk sneller gaan, maar in de werkelijkheid moeten de aanvragen op juistheid worden gecontroleerd.

Ik hoop dat je veel plezier aan je S9+ met supergaaf Rijksmuseumpakket beleeft!
--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Voyager

Je kunt het jezelf ook moeilijk maken. Ik koop fysiek in een winkel. De smartcover kan direct worden meegegeven en dus worden gebruikt. Nu moet ik eerst weer een andere bescherming aanschaffen om na 6 weken een 2e te ontvangen.

Superuser II
Superuser II
Dit is een promotie die via Samsung loopt, en je hebt hem niet rechtstreeks bij Samsung gekocht als ik het goed begrijp? Dat zou dan juist extra gecompliceerd zijn. Als je deze klacht zou hebben wanneer je het toestel met KPN abonnement rechtstreeks bij Samsung in de Shop zou kopen, dan heb je technisch gezien een punt, omdat Samsung dan je gegevens al heeft. Dan kom je aan de kant van de marketeers wel weer in een wat lastiger parket, namelijk dat de andere verkooppartners hierin benadeeld worden en dat bepaalde verkooppartners wellicht minder bereid zijn partner te blijven waarbij consumenten dan aan het einde van de dag weer aan het langste eind trekken. Om die reden lopen de promoties zoals ze nu lopen, en ondanks dat er natuurlijk altijd gekeken wordt hoe het proces zo aangenaam mogelijk gemaakt kan worden voor de consument is niet altijd iedere suggestie een reële optie.
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Voyager

De actie is maar geldig voor een door Samsung bepaald aantal en bekend omdat deze is gekoppeld aan IMEI & EAN code. Dus bij elk toestel met de betreffende IMEI & EAN code lever je een smartcover mee en dan maakt het voor alle verkooppartners niet uit. Ze hebben allemaal hetzelfde voordeel van de promotie. En voor wat betreft de kaarten die kun je gewoon via de aanmelding laten lopen en de koper heeft gelijk een beschermhoes en niet na pas 6 weken een 2e hoes.

Superuser II
Superuser II

Echter, niet al die toestellen zullen binnen de actieperiode worden verkocht. En dan komen we weer op mijn eerste punt: er is een bepaalde vorm van controle nodig en aangezien de actie van Samsung is, is Samsung ook voor deze controle eindverantwoordelijk.

Voyager

Echter, niet al die toestellen zullen binnen de actieperiode worden verkocht

Ja, en? Die hoes werkt toch ook nog na de actieperiode?

Ik begrijp werkelijk niet wat je wilt noodzakelijkerwijs wilt controleren aan de smartcovers, cashback kan ik mij voorstellen.

De verkopende partij verkoopt en levert een smartcover erbij welke hoort bij de IMEI/EAN nummers die men in de winkel en/of magazijn heeft. Samsung weet precies welke IMEI/EAN nummers aan wie zijn uitgeleverd en daar wordt ook een smartcover bijgeleverd.

Superuser II
Superuser II
De cover is onderdeel van het hele pakket, dat wordt uitgegeven binnen een bepaalde actieperiode. De cover krijg je niet buiten de actieperiode, anders heeft het geen zin om een actieperiode aan te wijzen. Als jouw suggestie wordt overgenomen zitten winkeliers dus aan het einde van de periode met een stapel covers die ze niet meer mogen uitgeven.

Je kunt het ook van de andere kant bekijken en dankbaar zijn dat er überhaupt zo'n actie is. Anders had je sowieso een cover moeten kopen en had je daarnaast alle andere extra's ook niet gehad.
Voyager

Het zal echt niet zo zijn dat alle winkeliers tientallen van deze actiemodellen op voorraad hebben dus die stapel zal beperkt zijn in een winkel tot enkele stuks en een DC zal er iets meer hebben maar nooit meer als de telefoons welke bij de actie horen.

En de verkopende partij kan ze ook na de actieperiode gewoon uitgeven omdat ze bij een vooraf bepaalde serie horen.

Die dankbaarheid daar geloof ik niet zo in. Dit soort acties zijn bedoeld om de verkoop een boost te geven om welke reden ook met als doel marktaandeel te behouden/vergroten, omzet op peil houden of een boost te geven. Laat mij niet geloven dat Samsung een filantropische instelling is.

Superuser II
Superuser II

Die telefoons worden het hele jaar door verkocht en zijn dus flink op voorraad, het gaat er nu juist om dat deze actie tijdelijk is.

Dat er voor Samsung en KPN andere belangen meespelen stel ik niet ter discussie. Natuurlijk willen beide zo veel mogelijk verkopen, dat is het bestaansrecht van een bedrijf. Mijn punt was dat deze actie een heel pakket is ter waarde van €75 dat je bij je telefoon krijgt. Deze actie had ook niet gestart kunnen worden, dan had je dit er dus niet bij gekregen. Daar kun je op verschillende manieren naar kijken, en dit vind ik nogal twijfelachtig...

We gaan het waarschijnlijk niet eens worden vandaag en ik krijg het gevoel dat we alleen maar argumenten gaan herhalen nu, en dat is zonde van onze energie Ik trek me dus bij deze terug uit de discussie. Ondanks alles hoop ik nog altijd dat je veel plezier zult hebben aan je nieuwe S9+ met Rijksmuseumpakket!

Top Posters