Support

Open search

Problemen met de microfoon s9+

First Poster

Hoi,

Ik heb een probleem met mijn microfoon van mij s9+. Mijn toestel heb ik net 3 weken en van het ene moment op het andere was ik niet meer te horen voor de andere partij. Ik heb van alles opgezocht en las ergens dat je hard in de microfoon moest blazen. Geprobeerd, maar werkte in eerste instantie niet. Uiteindelijk nog maar eens een paar keer echt heel flink in de microfoon, usb aansluiting en jack geblazen en toen deed hij het weer. Heel erg vreemd!!!! Vooral vanwege het volgende:

Nadat ik er achter kwam dat de mic het niet meer deed, heb ik van alles geprobeerd. Conclusie....... Voice recorder herkende geen geluid. Normaal bellen hoorde de andere kant mij niet, maar ik hen wel. Ook hoorde ik mij zelf terug vanuit mijn speaker??? Via whatsapp gebeld en hoorde de andere mij niet. Als ik videobelde met Whatsapp deed de microfoon het opeens wel????

Wat veroorzaakt dit probleem en is er een oplossing voor? Het kan toch niet zo zijn dat je een high end toestel hebt en tegen dit soort problemen aan loopt. Ik las ergens dat het te maken zou kunnen hebben met noise cancelling sensoren. Dan lijkt het mij toch op te lossen door de optie uit te zetten of softwarematig aan te passen. Of komt er een terugroepactie waarbij hardware vervangen moet gaan worden?

Hoop dat ik wat hoor

mvg,

14 ANTWOORDEN 14
Tim Moderator
Moderator

@MilkProdigy dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling! Ik zou graag willen kijken of we dit kunnen oplossen. Je mag bellen naar *#0283# en de twee microfoontests uitvoeren. Je kunt doen alsof je aan 't bellen bent. Hoor jij jezelf dan goed?

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
First Poster

Als ik die code intoets, zie ik een scherm met de titel Loopback Test. Daaronder de volgende zinnen:

RCV Packet Loopback ON

SPK Packet Loopback ON

EAR Packet Loopback ON

Packet Loopback OFF

Die laatste staat geselecteerd. Als ik er ergens op druk, gebeurt er verder niets. Alleen als ik op Exit druk kan ik uit dit scherm. Ik heb alle opties aangelikt en vervolgens in de mic gesproken, maar er gebeurt niets. Dus wat kan ik doen in dit scherm om iets te testen?

Tim Moderator
Moderator

Je mag kiezen voor RCV en SPK. Lukt het dan wel om te testen?

---------
Signature-S10
First Poster

Oke, ik heb beide getest en hoorde niets. Toen naar voice recorder gegaan en op opnemen gedrukt. Ik praten praten, maar niets. Ik blies een keer heel hard in de mic en daar was hij weer. Hij nam mijn blazen waar en daarna kon ik spreken.

Opnieuw die test gedaan en bij RCV hoorde ik mezelf goed terug in de speaker bij mijn oor, maar bij SPK hoorde ik mezelf haperend in de speaker beneden aan het toestel.

Even voor de duidelijkheid. Gisteren blies ik in mijn mic en toen was ik weer te verstaan en vanmorgen bleek wederom dat de mic het niet deed, tot ik net heel hard in de mic blies. Ik zit er over na te denken het toestel terug te geven, want het kan toch niet zijn dat ik de hele dag in mijn mic moet blazen om normaal te kunnen bellen. Zucht!

Tim Moderator
Moderator

Het lijkt erop dat er toch een kleine hardwarefout zit in het toestel, waardoor jij jezelf op sommige momenten niet goed hoort. Ik ga je aanraden om hiermee naar een servicepunt te gaan, zodat er met je meegekeken kan worden naar het probleem. Vergeet geen aankoopbon en ID mee te nemen, anders wordt je niet geholpen.

---------
Signature-S10
New Member

Goedemorgen,

Is jou probleem opgelost? Wat heb je gedaan?

Ik heb denk ik ook problemen met geluid van mijn Samsung galaxy s9+.

Als ik mijn telefoon op speaker zet dan gaat de geluid na een paar minuten naar heel zacht.

Daarnaast heb ik ook regelmatig dat die gene met wie ik spreek aangeeft dat hij alleen maar misvormde geluiden hoort of geruis, ik hoor de laatste tijd ook wel eens zoiets. Dan hang ik op en bel opnieuw.

Ik hoor graag hoe jij het hebt opgelost.

Gr.

First Poster

Hallo, 

Is dit probleem reeds opgelost? 

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Bij het bellen op speaker horen ze mij niet of zeer slecht. Alsook verminderd het geluid van de speaker soms.. ik heb de telefoon al opgestuurd via de winkel naar Samsung, maar ze hebben niets aan het toestel gedaan..

Groeten,

Alvast bedankt

BruceH Moderator
Moderator

Hi @Sonny_,

Kun je bij Telefoon intoetsen: *#0283# 

Vervolgens krijg je drie opties, bij de eerste dien je het toestel tegen je oor te houden. Als je dan wat inspreekt, zou je jezelf moeten horen.

De tweede optie is hetzelfde, maar dan gaat het geluid via de speaker. Werkt het bij beide opties naar behoren?

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Beste, deze testen werken naar behoren.

Van zodra ik bel met de speaker valt ofwel mijn geluid weg, maar meestal zijn het de mensen waar ik naartoe bel die mij niet verstaan: ik klink heel ver, veel onderbrekingen, robotstem,.. van zodra ik mijn speaker afzet is alles normaal.. 

Maar ik heb mijn speaker nodig..

Mijn toestel is reeds opgestuurd geweest.. helaas niets aan gedaan.. 

Top Posters