Support

Open search

Probleem met opladen

Apprentice
Hallo, Ik heb sinds enkele maanden een Samsung Galaxy S9. Op zich ben ik tevreden over het toestel, maar heb toch twee opmerkingen: 1. Ik vind het vreemd dat de connector voor de kabel (oplaad/USB) afwijkt van de gangbare connector; 2. De connector maakt slecht contact, valt snel uit het toestel. Bij insteken voor opladen moet ik herhaaldelijk controleren of de kabel contact maakt met het toestel. Het komt regelmatig voor dat ik het toestel aan de lader hang en na de oplaadtijd ontdek dat hij niet heeft geladen. Herkent iemand dit probleem en wat heb je er aan gedaan? groet, Marcel
3 ANTWOORDEN 3
Superuser II
Superuser II
Hoe bedoel je afwijkt van welke gangbare connector? Je krijgt een oplader + kabel die gewoon netjes in je toestel passen. Er zit een opzet stukje bij om een oude usb kabel aan te sluiten die is wat fragiel idd. Controleer of er geen stof zit in het poortje van je toestel, dat wil vaak een hoop blokkeren.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Apprentice

i,

met de gangbare connector bedoel ik de oplaadkabel van de S7, S5 en zo. Die hadden een "universele" connector, dus de lader voor de S5 kan ik ook gewoon gebruiken in de GT-B2710. Maar dat is niet het grootste euvel.

Zoals gezegd valt de connector snel uit het toestel, ik hoef er maar even mee te schuiven of de connector zit niet goed en laad het toestel niet op. Nu toevallig ook: ik heb het toestel 3 uur geleden aan de lader gehangen en is nog 0%. Er zit nergens vuil in zo ver ik kan zien. Al met al wel een zeer vervelend fenomeen omdat ik al vaker een telefoon van de lader neem wanneer ik op pad moet die dan niet is opgeladen.

Superuser II
Superuser II
De gangbare connector die jij bedoelt is niet meer van deze tijd. De gangbare connector nu is usb-c dat is het type wat jij nu hebt bij je S9. Zoals ik al zei haal even voorzichtig met een paperclip of tandenborstel alle stof uit de poort van je toestel en je kabel.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Top Posters