Support

Open search

Note 9 camera Scene Optimizer voor S9+

First Poster

Weet iemand of wij ook de camera Scene Optimizer van de Note 9 op de S9+ krijgen?

Net getest in de winkel en het is echt een groot verschil. Het is puur software dus ik neem aan dat wij het ook krijgen aangezien de camera hardware hetzelfde is. 

2 ANTWOORDEN
Highlighted
Superuser II
Superuser II

Hoi @DHJ1982,

Mijn ervaring is inderdaad ook dat de Scene Optimizer in veel situaties een groot verschil maakt!

Samsung is vaak erg gul in het uitbrengen van functies van de nieuwe telefoons op oudere toestellen. Samsung test daarom ongetwijfeld of het haalbaar is om deze functie uit te brengen op de S9 en S9+. Want hoewel de camera zelf bijna identiek is, is de achterliggende hardware wel verbeterd, waardoor er op de Note9 nu veel meer mogelijk is. De Note9 kan bijvoorbeeld ook twee keer zo lang in Super Slow Mo opnemen. Ook hier wordt ongetwijfeld mee geëxperimenteerd om dit op de S9 te kunnen krijgen, maar het hangt van de resultaten hiervan af of deze functies ook uiteindelijk in de S9 kunnen.

In het geval van de Scene Optimizer acht ik de kans groter dat het naar de S9 komt dan de dubbele lengte van Super Slow Mo, omdat dat laatste veel ingrijpender is en de S9 niet het koelingssysteem van de Note heeft. Maar tot het zo ver is blijft alles hierboven (en wat je er verder over leest) speculatie

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Bedankt voor je reactie. Duimen dus.

Zou fijn zijn als we hier iets van zouden kunnen horen van een Samsung medewerker, waardoor het hopelijk iets concreter kan worden.

Hopelijk kan het dan tegelijk met Android 8.1 uitgerold worden. Android P is al uit namelijk en ik heb nog niet eens 8.1... Misschien slippen ze 8.1 in z'n geheel en gaan ze gelijk naar P?

Top Posters