Support

Open search

Nfc

Highlighted
First Poster

Ik krijg geen nfc icon boven in de balk, ook al staat deze aan. Iemand ook dit probleem en iemand een oplossing om dit wel weer te krijgen?

12 ANTWOORDEN 12
Superuser II
Superuser II

Hoi Klapie,

Er is inderdaad geen indicator voor NFC in de notificatiebalk. Als je wilt controleren of NFC aan staat, dan veeg je twee keer naar beneden vanaf de notificatiebalk, zoek je naar NFC en kijkt of deze blauw is.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Explorer

Onzin. Er is wel een NFC icoon . Naast het Wi-Fi symbool. Het staat zelfs in de gebruikershandleiding die je via internet kan downloaden. Als je NFC uitzet is het icoontje ook verdwenen Screenshot_20180406-183203_Samsung Experience Home.jpg

Superuser II
Superuser II

Is geen onzin, @Mike-1973, ik was hooguit niet volledig genoeg. Niet ieder toestel heeft het NFC statusicoontje. Of je het icoontje hebt is afhankelijk van je toestel. De meeste Nederlandse toestellen hebben het icoontje in elk geval niet, maar ik sluit niet uit dat sommige providers het icoontje wel aan hebben staan.

Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Explorer

Wat heeft de provider ermee te maken? Ik heb zelf een s9+ met T Mobile.  Vrienden hebben ook de s9 en s9+ met KPN en Vodafone. Dus dat houd dan in dat iedere Nederlandse provider het icoontje hebben

Superuser II
Superuser II

Waarschijnlijk alles dus. Providers draaien een licht aangepaste versie van de firmware. Ik heb het nog voor de zekerheid op de toestellen vanaf de S7 (dus S7, S8, Note8 en S9) getest die niet door een provider worden uitgegeven, en op al die toestellen staat het icoontje hier nog steeds uit.

Explorer

Wat vaag. Want ik had hiervoor een s7 die niet was uitgegeven door een provider, en daar stond het icoontje ook gewoon aan. En als ik NFC uitzetten.. verdween het icoontje

Superuser II
Superuser II
Zou het kunnen dat je S7 uit 'grijze import' (dat het toestel door de verkoper uit het buitenland is geïmporteerd) afkomstig was? Van sommige landen weet ik namelijk zeker dat de NFC indicator standaard wel wordt aangezet.
Explorer

Nee was niet uit het buitenland geïmporteerd. Maar samsung zet zelf in de gebruikershandleiding die overal via Google te downloaden is, dat het icoon wordt getoond als NFC wordt aangezet. Dus dan lijkt het me gewoon dat het moet werken. Bij mij werkt het dus.

First Poster

Hoe dan ook, ik heb nu de 9+. Hiervoor altijd htc gehad. Op die telefoons werkte het altijd als het aanstond had toen kpn en nu ook. Nfc staat gewoon aan maar geen icoon, werkt wel.

Top Posters