Support

Open search

Maak kennis met de Samsung Galaxy S9 | S9+

BruceH Moderator
Moderator

Hopelijk hebben jullie net als wij vol bewondering gekeken naar de #Unpacked livestream. Er kwam behoorlijk wat nieuwe informatie voorbij rondom ons nieuwste vlaggenschip; de Samsung Galaxy S9 en S9+! 

Om de belangrijkste nieuwe functies overzichtelijk voor jullie op een rijtje te zetten, zal ik ze hieronder voor jullie uitlichten. Waar kijken jullie het meest naar uit? Deel het hieronder

The Camera. Reimagined  

De camera is toch wel het neusje van de zalm als we het over de S9 | S9+ hebben. Dankzij een Dubbel Diafragma kun je zowel bij fel daglicht en bij weinig licht geweldige foto’s maken. De iris wordt groter of kleiner in bepaalde omstandigheden en laat zo automatisch meer licht binnen. De functie Dual Aperture (F1.5 – F2.4) werkt op dezelfde manier en laat automatisch meer licht binnen wanneer het donker is, en minder licht wanneer de situatie daar om vraagt. Zo krijg je foto’s die altijd en overal helder en scherp zijn.

dubbeldiafragma.PNG

De functies op de camera van de Galaxy S9 en S9+ op een rij:  

• Super Slow-mo: De slow-motion video legt 960 frames per seconde vast. Dat zorgt voor intense, meeslepende video’s. Om ervoor te zorgen dat je geen moment mist, hebben we het nog eenvoudiger gemaakt om het juiste moment vast te leggen. Met Automatic Motion Detection pakt de camera automatisch het juiste moment zodra hij  beweging registreert. Je hoeft dus alleen maar te zorgen dat hij goed gericht staat om een filmpje te schieten. Ben je klaar met opnemen, dan kun je kiezen uit 35 opties aan achtergrondmuziek of selecteer een nummer uit je favoriete afspeellijst. Ook maak, bewerk en deel je eenvoudig GIF’s. Hierbij kun je kiezen uit drie verschillende loops om het beeld eindeloos te laten doorlopen.
  • AR Emoji: Met een speciaal algoritme maak je emoji die er precies uitzien en klinken als jij. AR Emoji analyseert de 2D beelden die je invoert en brengt zo meer dan honderd gezichtskenmerken in kaart. Vervolgens maakt het een 3D-model die expressies zoals knipogen en hoofdbewegingen imiteert. AR Emoji kun je gebruiken in video’s, maar ook als standaard GIF gebruiken op talloze platforms zoals WhatsApp.emoji.PNG

• Bixby: Via augmented reality en deep learning ontvang je informatie over de omgeving waarin je je op dat moment bevindt. Je richt de camera bijvoorbeeld op een monument en bij herkenning geeft Bixby alle informatie die voorhanden is. Vreemde talen en valuta zet je zo in realtime via Live Translation om. 

pools.pngengels.png

Hoor alles helder dankzij het pure geluid van de Dolby Atmos stereoluidsprekers, afgestemd door AKG. 

Smartphones zijn vaak de eerste keus voor entertainment. Daarbij is eersteklas geluid belangrijk. Dat vind je in de Galaxy S9 en S9+ terug in de stereospeakers getuned door AKG. Ditmaal niet 1, maar 2 speakers. Die zorgen voor een 

rijk en levendig geluid, waardoor je een theaterachtige audio-ervaring krijgt.

DolbyAtmos.png 

Intelligent Scan

Intelligent Scan is een nieuwe technologie die gezichtsherkenning en irisscan combineert om het ontgrendelen, zelfs bij weinig licht, eenvoudig te maken. In donkere omstandigheden biedt de irisscan uitkomst, bij een lichte omgeving zal de gezichtsherkenning je toestel ontgrendelen. Daarnaast is de vingerafdrukscanner verplaatst naar onder de camera.

afdruk.PNG

Twijfel je nog tussen de Galaxy S9 | S9+?  

De verschillen op een rijtje: 

Het scherm De S9 beschikt over het befaamde Infinity Display van 5,8" en de S9+ 6,2".

De batterij - De batterij van de S9 heeft een capaciteit van 3000mAh, de S9+ 3500mAh.

De camera - Beide toestellen beschikken over een geweldige camera, echter heeft de S9+ Optical Zoom (4X Zoom) en Dual OIS. Dit zorgt ervoor dat elke foto super scherp is, zelfs als je inzoomt. Ook heeft het toestel Live Focus, waarmee je tijdens het filmen al het 'Bokeh-effect' kunt toepassen. Hiermee kun je de achtergrond als het ware 'blurren'  en naar wens een Focus-effect meegeven. 

Werkgeheugen - De S9 heeft 4GB RAM tot haar beschikking, de grotere variant S9+ maar liefst 6GB RAM.

Meer weten? Lees verder voor uitgebreide informatie rondom onze nieuwste smartphone en maak gebruik van onze aantrekkelijke pre-order kortingsactie, zodat je hem als eerste in bezit hebt! 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
15 ANTWOORDEN 15
Superuser I
Superuser I
Voor mij gaat het voornamelijk om het totaalplaatje de S9 heeft niet een of twee top-features maar het gaat om het totaalpakket, eerlijk gezegd kan geen enkele partij concurreren met het totaalplaatje
BruceH Moderator
Moderator

Dat dacht ik ook, @SjorsK! 😁👍

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Waarom kunnen we hier in Nederland de S9+ niet in de kleur Titanium kopen ?

Dit is niet eerlijk tegenover Samsung klanten !!

Tim Moderator
Moderator

Hey @NandoRodrigues, ik kan me voorstellen dat je deze kleur graag had gezien! Er is echter een afweging gemaakt en gekozen voor de huidige kleuren die te koop zijn. Daar is helaas niks aan te veranderen

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Apprentice

Nou ben overstag.van de week de s9+ 256gb ophalen.kom van ander merk.vind dit een complete telefoon,veel opties,en leuke dingen.wat mij erg aantrok

Nick Moderator
Moderator

Kijk 'ns aan, wat leuk om te lezen. @Malinois. Geniet ervan en heel leuk dat je het hier met ons deelt. Als je vragen hebt, dan weet je ons te vinden, iedereen op de Community wil je graag helpen  

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Highlighted
Apprentice

Morgen is het zover.ken niet wachten.ook de slowmo video komt mij heel goed uit,en natuurlijk alle features,denk dat ik een zeer grote stap vooruit gaat

Superuser I
Superuser I
De S9+ is zeker een zeer compleet toestel. Ik heb nog geen spijt van mijn aanschaf

Welk toestel had je eerder als ik vragen mag?
Apprentice

Bezit een huawei p9,zekers geen verkeerd toestel.en zeer tevreden over,maar toch naar samsung,was keuze tussen p20 pro of s9+,die keus was eigenlijks makkelijk.en nee iphone doet niet mee.vind dat ondingen

Top Posters