Support

Open search

Google location services werken niet meer wanneer het scherm uitgaat (standby) van de S9+

Highlighted
OPGELOST
Apprentice

Sinds de update van vorige week heb ik problemen met Google Maps en Waze via Android auto.

Telkens wanneer de telefoon in standby gaat  (als het scherm uitgaat na +-30sec) komt er een melding "Google location vereist je aandacht", wanneer ik unlock werkt hij Google Maps terug op VW discover pro (2018)

Waze krijgt dan ook terug GPS data binnen.

Google locations staat aan en ook specifieke machtigingen voor deze apps zijn OK.

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
Tim Moderator
Moderator

@KrBu de kans is groter dat het toestel zijn verbinding verliest in de standby-modus. Heeft het voor de update wel normaal gewerkt? Ik ga je in dat geval aanraden om een back-up te maken en het toestel een keer te resetten.

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
Apprentice

Dag Tim,

Bedankt voor je feedback! Voorheen de update werkte het zonder problemen.

Ondertussen heb ik het gevonden wat de oorzaaak is, er is blijkbaar iets gewijizgd aan de "energie stand".

Google Maps of Waze werkt in geen enekle energie besparende modus meer.

De "energie stand" compleet  uitschakelen is dan ook de eneige oplossing voor het moment.

Mvg,

Kristoff

4 ANTWOORDEN 4
Tim Moderator
Moderator

@KrBu de kans is groter dat het toestel zijn verbinding verliest in de standby-modus. Heeft het voor de update wel normaal gewerkt? Ik ga je in dat geval aanraden om een back-up te maken en het toestel een keer te resetten.

---------
Signature-S10
Apprentice

Dag Tim,

Ondertussen heb ik het gevonden wat de oorzaaak is, er is blijkbaar iets gewijizgd aan de "energie stand".

De "energie stand" compleet  uitschakelen is dan ook de eneige oplossing voor het moment.

Mvg,

Kristoff

Apprentice

Dag Tim,

Mvg,

Kristoff

Tim Moderator
Moderator

@KrBu Fijn dat je zelf achter de oplossing bent gekomen! Hopelijk zal het nu niet meer voorkomen.

---------
Signature-S10
Top Posters