Support

Open search

Geen native call recording mogelijk

Highlighted
Navigator

Ik las een artikel dat sinds een tijd geleden een update het mogelijk moest maken om in bepaalde landen te kunnen call recorden. Echter, is bij mij deze optie nooit tevoorschijn gekomen. Ook niet na de Android Pie update. De csc is nu  G960FOXM2CRLI (COUNTRY oxm). Deze multi csc zou dus PHN moeten bevatten en dus support voor native call recording moeten bevatten. Kan iemand mij op weg helpen met dit probleem?

7 ANTWOORDEN 7
Nick Moderator
Moderator

Zover bekend is dit inderdaad nog niet beschikbaar op de Nederlandse software. Helaas ben ik er ook niet van op de hoogte wanneer deze functie wel uitkomt. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Navigator
In het artikel staat toch duidelijk dat die update er al is geweest VOOR NEDERLAND?
Nick Moderator
Moderator

Welk artikel heb je het nu precies over? 

---------
Signature-S10
Navigator

De link staat als onderstreept tekst in het eerste bericht. Maar hier nogmaals het artikel.

https://www.droidapp.nl/nieuws/samsung-galaxy-s9-gespreksopname-functie/

Nick Moderator
Moderator

Bedankt, hier keek ik volledig langs! Dit is informatie waarbij ervaringen van sommige gebruikers wordt gedeeld. Ik geef aan dat, zeker in Android 9, deze functie (nog) niet is toegevoegd in Nederland. Ik heb het wel doorgegeven, maar het is dus momenteel geen optie.

---------
Signature-S10
Navigator

Je leest niet wat er staat dus ik probeer het in een andere taal:

https://www.google.com/amp/s/www.xda-developers.com/samsung-galaxy-s9-call-recording-update/amp/

Er is in mei een update uitgekomen die het mogelijk maakt, met de telefoonapp van samsung op te nemen in landen waar dat legaal is. De gebruiker zou dezelfde cp/ap codes hebben als wat in NL wordt gehanteerd voor unbranded Samsung. (XXU).

Dus zou de Nederlandse Samsung galaxy S9 zou daar bij moeten zitten, volgens het artikel. Echter, heb ik deze functie nooit gezien op Android 8.

Hoe kan dit en zijn er mensen die wél die functie erbij hebben gekregen na de mei update?

Nick Moderator
Moderator

Ik begrijp je punt, blijkbaar lees je mijn antwoorden ook niet. Het klopt dat sommige gebruikers de functie wél hadden op Android 8, maar dit biedt zoveel factoren die ik niet kan verifiëren. Het is afhankelijk van provider, buildnummer toestel, baseband nummer, land van oorsprong toestel (in het artikel staat niet of gecontroleerd is of het toestel daadwerkelijk uit Nederland komt) en ga zo maar door. Daarnaast ben ik er niet van op de hoogte dat deze functie bestaat binnen Android 9, in Nederland. 

---------
Signature-S10
Top Posters