Support

Open search

Galaxy Themes per Android update gebruiksonvriendelijker

Highlighted
First Poster

Goedendag, 

Het is natuurlijk erg fijn dat Samsung updates voor Android levert. Met mijn vorige telefoon erbij (Galaxy S7 Edge, inmiddels Galaxy S9+) ben ik hierdoor, vrijwel probleemloos, van Android 6 naar Android 9 gegaan. Het enige probleem waar ik steeds tegenaan loop? Galaxy Themes..

Elke grote update betekent wijzigingen in het uiterlijk. Tot Android 8 heb ik steeds mazzel gehad dat mijn favoriete thema vrij snel was bijgewerkt, waardoor problemen als gevolg van de update snel verholpen waren (voornamelijk onleesbare teksten in stock apps, menu's en notificaties). Helaas lijkt de update voor Android 9 uit te blijven van mijn thema, waardoor ik genoodzaakt ben een nieuw thema te vinden. En hier gaat het volledig fout in Galaxy Themes: ik krijg ALLE thema's te zien, of ze nou compatibel zijn met Android 9 op de Galaxy S9+ of niet.. Ik kan niet filteren op device/android versie of datum van toevoeging/laatst bijgewerkt, of wat voor nuttigs dan ook dat kan verzekeren dat hetgeen ik wil installeren ook correct gaat werken..

Ben tegen dit probleem ook vorige keren aangelopen, bij het kiezen van een tijdelijk alternatief, maar het is inmiddels erger dan ooit: de Themes store staat vol met thema's die maar zijn bijgewerkt tot Android 6, 7 of 8.. En heb hier natuurlijk niets aan met mijn Android 9 🤷🏻‍♂️

Dus Samsung, ga alsjeblieft (snel) Galaxy Themes bijwerken, zodat er relevante filters komen! De app is nu al flink gebruiksonvriendelijk voor mensen met een bijgewerkte toestel en dit gaat per Android update erger en erger worden op deze manier.

Vriendelijke groet! 

1 ANTWOORD 1
Nick Moderator
Moderator

Ik begrijp de frustratie en ga dit ook voor je doorgeven. Veel thema's werken momenteel niet goed met 9.0 en One UI. Hopelijk komen de updates er snel aan.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Top Posters