Support

Open search

Galaxy S9+ keert telkens terug naar Home scherm

OPGELOST
Apprentice

Sinds gisteren heeft mijn nog geen jaar oude Samsung Galaxy S9+ last van onregelmatig terugkerende periodes dat ie voortdurend terugkeert naar het Home scherm. Na elke app die geopend wordt, volgt dan na enige (onvoorspelbare en wisselende hoeveelheid ) seconden het Home scherm. De apps blijven wel geladen. Het heeft de april update, heeft niet geholpen. Rechts vasthouden (ben linkshandig), van cover wisselen, zonder cover, behuizing eens goed schoongemaakt, maakt allemaal niet uit. Maakt ook niet uit welke app gestart wordt of waar welke app staat (bv vlak bij de Home knop)

Iemand suggesties behalve fabrieksinstellingen?

Alvast dank! Pim Verver

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
NadiaS Moderator
Moderator

Hey Pim! Start je toestel eens op in de veilige modus, hier staat uitgelegd hoe: http://smsng.nl/veiligmodus. Zo kun je controleren of het wordt veroorzaakt door een derde partij app, deze worden namelijk uitgeschakeld. Laat je me weten of het is gelukt?

---------
Signature-S10
Highlighted
Apprentice

Intussen durf ik te zeggen dat het probleem over is. Al anderhalve dag geen last. Het verschijnsel trad op nadat ik de app ReadEra had geinstalleerd en verdween nadat ik ReadEra had gedeinstalleerd. Voor de hand liggende conclusie is dat deze app de oorzaak is van het vreemde gedrag. Zeker weten doe ik dat niet, maar het is wel iets om in de gaten te houden.

6 ANTWOORDEN 6
NadiaS Moderator
Moderator

Hey Pim! Start je toestel eens op in de veilige modus, hier staat uitgelegd hoe: http://smsng.nl/veiligmodus. Zo kun je controleren of het wordt veroorzaakt door een derde partij app, deze worden namelijk uitgeschakeld. Laat je me weten of het is gelukt?

---------
Signature-S10
Highlighted
Apprentice

Intussen durf ik te zeggen dat het probleem over is. Al anderhalve dag geen last. Het verschijnsel trad op nadat ik de app ReadEra had geinstalleerd en verdween nadat ik ReadEra had gedeinstalleerd. Voor de hand liggende conclusie is dat deze app de oorzaak is van het vreemde gedrag. Zeker weten doe ik dat niet, maar het is wel iets om in de gaten te houden.

Tim Moderator
Moderator

@PimVerver Fijn dat het nu duidelijk is wat de exacte oorzaak hiervan is geweest! 

---------
Signature-S10
"You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
New Member

Heb het probleem ook met mijn s10, het gebeurt niet in de veilige modus. Dus weet dat het van een 3de partij komt. Maar heb 50 app of zo dus hoe kom ik achter welke?

Nick Moderator
Moderator

Lastig. Je kunt ze één voor één verwijderen of een volledige reset doen. Je kunt dan natuurlijk wel een backup maken, maar niet van de apps.

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Apprentice

Intussen is gebleken dat Readera het niet was, want snel na deinstallatie keerde het euvel weer terug. Iemand anders noemde een rij van 5 apps waarna de problemen verdwenen. Een daarvan was Ziggo Safe Online. Die had ik ook. Dus maar gedeinstalleerd en nu is sinds meer dan 2 dagen weer alles goed. Begrijpen doe ik het niet. Oh ja, ook zo bijzonder: ik merkte op dat het euvel steeds om half vier 's middags optrad, om dan na een mintuut of twintig weer te stoppen???!!!

Top Posters