Support

Open search

Galaxy S9 (SM-G960F) dual sim EN sd kaart werkt niet meer naar update

Highlighted
New Member

Na een update van mijn Galaxy S9 (SM-G960F) met dual sim werkt mijn combinatie van 2 simkaarten EN 1 sd-kaart helaas niet meer. Deze combinatie heb ik ook 2 jaar lang met plezier gebruikt in mijn S7 Edge. Omdat de S9 dezelfde sim/sd-tray had heb ik ook deze weer besteld. Nu heeft Samsung deze combinatie softwarematig geblokkeerd. Veel meer mensen hebben hier ook last van zie de links hieronder. Waarom hebben ze dit gedaan? Ik vind het echt een slecht zaak want nu moet ik downgraden om deze combinatie weer te kunnen gebruiken. Zouden ze dit nog fixen?

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s9/help/dual-sim-card-sd-card-problem-t3809073

&

https://forum.xda-developers.com/galaxy-s9/help/hybrid-sim-2-sim-sd-card-t3811202

5 ANTWOORDEN 5
Superuser II
Superuser II
Het enige wat ik kan zeggen is dat dit niet een standaard functie is van het toestel. Hij ondersteund of 2 simkaarten of 1 simkaart met 1 SD kaart. Wat jij met je speciale tray hebt gedaan word standaard niet ondersteund dus kan je van Samsung helaas niet verwachten dat ze hier iets aan gaan doen.. Dan moet je toch gaan downgraden denk ik.
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
New Member
at the price of the s9 : when you can use 2x sim and a sd card, for 6 months then Samsung remove this possibility, i call that a theft attitude ! removing an option from a product like this is NOT LEGAL in Europe. Class action is now possible in Europe. Let's all sue Samsung for this and ask for financial compensation. For Sure NO MORE SAMSUNG FOR ME ! Bye! i'm fed-up with this business.
New Member
at the price of the s9 : when you can use 2x sim and a sd card, for 6 months then Samsung remove this possibility, i call that a theft attitude ! removing an option from a product like this is NOT LEGAL in Europe. Class action is now possible in Europe. Let's all sue Samsung for this and ask for financial compensation. For Sure NO MORE SAMSUNG FOR ME ! Bye! i'm fed-up with this business.
Navigator

Samsung officially promotes the Dual-sim device as being able to use:

1) 2x Sim cards OR

2) 1x Sim card and SD Card

What you're doing is using 2x SIM card and 1x SD card, which is an illegal workaround and never even touted by Samsung with the S9.

Yet you want to sue them for not supporting something they never even advertised? Good luck Spoiler alert: you will lose. 

First Poster

Hier ook een Samsung S9+ gebruiker die diep teleurgesteld is in het blokkeren van de funktie op het Hybride slot van Samsung S9+ Ik heb ook contact gehad met Samsung.  Je koopt nml een product omdat dit werkt. Al jaren trouwens bij Dualsim telefoons. Nu erger ik me dus jaren dat ik met een telefoon zit die dit niet meer kan. Nooit zal ik meer voor Samsung kiezen want het heeft nml geen enkele funktie om dit te blokkeren in de software. Puur pesterij om een duurder type te kopen met meer interne opslag. Want je ziet nml dat alles gewoon werkt op de achtergrond. Alleen het scherm is geblokkeerd met een melding dat er wat in je slimkaartslot zit wat daar mogelijk niet hoort. Triest Samsung er zijn nml andere merken die dit gewoon nog ondersteunen. Andoid zelf nml ook nog steeds in hun software omdat het een gepatenteerd slot is!!. Wat Samsung zelf met hun software blokeren .

Top Posters