Support

Open search

GPS problemen Waze navigatie

Apprentice

Sinds ik een Samsung S9+ Heb werkt de GPS nauwelijks meer. Ik kan vanaf het begin geen prijzen bij tankstations meer updaten omdat de melding steeds is "sorry geen gps ontvangst in deze omgeving" Heb ook de app GPS status geïnstalleerd en deze geeft telkens aan dat er 21 van de 22 satellieten zichtbaar zijn. Heb waze ook al een paar maal gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar niets helpt. Iemand een idee?

6 ANTWOORDEN 6
Superuser II
Superuser II

Hoi Gerard,

Heb je deze problemen bij iedere app (bijvoorbeeld ook Google Maps tijdens navigatie) of echt alleen bij Waze. Als het alleen bij Waze gebeurt lijkt het aan de app te liggen, en dan kun je beter contact opnemen met de ontwikkelaar van de app via de contactmogelijkheden in Google Play of Galaxy Apps.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Apprentice

Nee, alleen bij Waze, aangezien ik hier regelmatig de prijzen update van tankstations. Andere meldingen die ik weer wil geven zoals files of voertuigen op de vluchtstrook gaan wel goed, echter zie ik niet meer de vermelding verschijnen dat je weer punten hebt verdient met het melden of dat je andere wazers hebt geholpn. Het is een vreemde situatie aangezien het nog nooit is voorgekomen bij de Note's 2 - 3 en 4.

Ook heb ik nu regelmatig dat de telefoon om de paar seconden "pling" geluiden laat horen wanneer ik de telefoon in de hand heb. Zeer irritant.

Superuser II
Superuser II
In dat geval liggen de problemen toch echt aan Waze en kun je het beste met hun contact opnemen.

Wat betreft de pling geluidjes: heb je op dat moment nog iets achter de telefoon, bijvoorbeeld een pasje? Dan zou het kunnen zijn dat het pasje NFC activeert. Je kunt in dat geval NFC uitzetten door twee keer naar beneden te vegen vanaf de notificatiebalk en hier NFC opzoeken, of je kunt ervoor zorgen dat er geen pasjes of andere NFC apparaten achter je telefoon komen.
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
Apprentice

Wat de betreft de "ping" geluidjes als causaal verband met bankpasjes en NFC, kon je wel eens gelijk hebben. Ik heb een hoesje in een soort van boekvorm als bescherming voor de S9+ en daar zitten inderdaad 3 bankpjes met rfc chip en mijn rijbewijs. Zal eens kijken wat er gebeurd als ik nfc uitzet.

Superuser II
Superuser II
Top, laat maar weten hoe dat gaat!
Apprentice

De "ping" geluiden zijn nu over. Dat lag inderdaad aan de NFC in combinatie met een paar bankpasjes. 

De GPS problemen met Waze zijn er nog steeds. Waze heeft nog steeds geen verklaring .

Top Posters