Support

Open search

Fake / nep samsung s9 plus

First Poster

Hallo, via Marktplaats een nieuwe ( gesealde ) Samsung S9+ gekocht. Echter hebben we sterk het vermoeden dat deze nep / fake is ?  De verkoper heeft ( inmiddels alles verwijderd ) meerdere erop staan. Hij ontkent dat deze nep zou zijn. Maar als we op youtube kijken zien we div filmpjes waarin duidelijk het verschil aangegeven word. Bijgaand enkele foto's en video. Huda uit Wehl is de verkoper op MP. https://link.marktplaats.nl/m1393290545 Wat adviseerd U mij te doen ?IMG_4319.JPGIMG_4320.JPGIMG_4321.JPGIMG_4317.JPGIMG_4318.JPG

4 ANTWOORDEN 4
Superuser II
Superuser II

Hoi @Casv,

Ik ben bang dat deze inderdaad nep is :'( Ik raad je aan om aangifte te doen van oplichting, omdat je daar slachtoffer van bent geworden.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
DanielU Moderator
Moderator

Oei! Zo op het eerste gezicht ziet deze er inderdaad niet echt uit. Ik kan het voor de zekerheid voor je checken aan de hand van het IMEI nummer; je mag me deze in een privébericht sturen.

---------
Signature-S10
"It's not about what you get, it's about who you're becoming."
New Member

Hallo,  ik heb van de week ook een s9 gekocht via marktplaats,  maar we kunnen helaas niet alles over zetten. Hoe kan ik zien of deze nep/echt is?

Groetjes

Nick Moderator
Moderator

Sowieso kun je naar het uiterlijk kijken. De bovenstaande s9+ heeft een notch op het scherm, iets dat bij de S-serie niet aanwezig is. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Top Posters