Support

Open search

Display, batterij en overheat

First Poster

Display op 50% staan, niet automatisch. 3 dagen doet hij dit goed, maar na 3 dagen blijft mijn homescreen mooi donker en alle andere apps en instellingen, wordt hij ineens heel wat feller.

Batterij gaat snel leeg, terwijl ik hem niet overmatig gebruik zoals te veel gamen etc. En hij wordt redelijk snel heet.

Hoe kan ik dit oplossen zodat mijn telefoon mooi koel blijft en niet zo snel leegloopt...?Screenshot_20180807-212849_Samsung Experience Home.jpg

Screenshot_20180807-210003_CPU-Z.jpg

Screenshot_20180807-205955_Settings.jpg

Screenshot_20180807-212902_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20180807-212855_Samsung Experience Home.jpg

4 ANTWOORDEN 4
Superuser II
Superuser II

Goedemorgen Tim,

Om te beginnen met de batterij; om een goed beeld te krijgen is het handiger een screenshot van die pagina te maken wanneer de batterij al wat leger is; laten we zeggen bij zo'n ~35% stroom over. Op zich ziet je verbruik er op dit moment normaal uit, bij een helderheid van 50% 25% batterijverbruik bij een screen-on time van anderhalf uur waarin zo'n 20 minuutjes gegamed is, is niet verkeerd. Maar nogmaals: voor een volledig beeld vraag ik je toch een screenshot bij zo'n 30%-35% batterij te nemen, misschien dat er dan nog iets te vinden is.

Wellicht heb je in de tussentijd iets aan deze tips? https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Batterij-van-je-Samsung-tablet-of-smartphone-s...

Dan de temperatuur van de batterij. Ik zie dat hij op het moment van de screenshot 38,2 is. Zou je zeggen dat dat een gemiddelde temperatuur is, een uitschieter of nog aan de lage kant?

Het is op zich geen temperatuur om je zorgen over te maken, zeker met dit weer wordt het toestel wat warmer. Ter vergelijking, op dit moment is die van mij zo'n 37 graden terwijl hij in z'n lekkere koele DeX-station zit.

Hoe intensiever hij gebruikt wordt, hoe warmer hij wordt. Je zou dus de energiebesparende stand kunnen aanzetten wanneer je denkt dat hij begint op te warmen. Deze stand komt met een begrenzer voor de processor, waardoor hij wat minder hard werkt en dus niet alleen energiezuiniger is, maar ook minder warmte genereert.

Dan je helderheid-probleem; als je hierna de helderheid handmatig aanpast, krijgt hij dan zijn normale gedrag weer terug of blijft hij de helderheid in andere apps en menuutjes dan verhogen?

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Ik zal vandaag een nieuwe screenshot bijvoegen aan dit forum. Die zal je straks wel tegemoet zien komen.

Klopt, moment van screenshot was hij rond de 38°, maar dit is daarvoor en daarna ook nog richting de 41° geweest. Nu op dit moment wat lager, maar je zou toch zeggen dat je gewoon normaal je ding kan doen op zo'n telefoon als de s9+ zonder dat hij zo heet kan worden. Als ik nu op dit forum ben, even op internet zit of whatsapp wordt hij al stukken warmer.

Helderheid heb ik standaard handmatig staan op 50% , nu doet hij het enigzins nog normaal maar straks heeft hij er weer ineens momenten bij zitten dat de homescreen lekker donker is en alle andere apps, instellingen, whatsapp etc.. ineens vele male feller worden. Snap echt niet waarom. 

First Poster

@KevinW  schreef:

Goedemorgen Tim,

Om te beginnen met de batterij; om een goed beeld te krijgen is het handiger een screenshot van die pagina te maken wanneer de batterij al wat leger is; laten we zeggen bij zo'n ~35% stroom over. Op zich ziet je verbruik er op dit moment normaal uit, bij een helderheid van 50% 25% batterijverbruik bij een screen-on time van anderhalf uur waarin zo'n 20 minuutjes gegamed is, is niet verkeerd. Maar nogmaals: voor een volledig beeld vraag ik je toch een screenshot bij zo'n 30%-35% batterij te nemen, misschien dat er dan nog iets te vinden is.

Wellicht heb je in de tussentijd iets aan deze tips? https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/Batterij-van-je-Samsung-tablet-of-smartphone-s...

Dan de temperatuur van de batterij. Ik zie dat hij op het moment van de screenshot 38,2 is. Zou je zeggen dat dat een gemiddelde temperatuur is, een uitschieter of nog aan de lage kant?

Het is op zich geen temperatuur om je zorgen over te maken, zeker met dit weer wordt het toestel wat warmer. Ter vergelijking, op dit moment is die van mij zo'n 37 graden terwijl hij in z'n lekkere koele DeX-station zit.

Hoe intensiever hij gebruikt wordt, hoe warmer hij wordt. Je zou dus de energiebesparende stand kunnen aanzetten wanneer je denkt dat hij begint op te warmen. Deze stand komt met een begrenzer voor de processor, waardoor hij wat minder hard werkt en dus niet alleen energiezuiniger is, maar ook minder warmte genereert.

Dan je helderheid-probleem; als je hierna de helderheid handmatig aanpast, krijgt hij dan zijn normale gedrag weer terug of blijft hij de helderheid in andere apps en menuutjes dan verhogen?

Screenshot_20180809-144448_GSam Battery Monitor.jpg

Hier heb je er eentje van nu, moment van uploaden en versturen van dit bericht is hij alweer -2% gedaald.

First Poster

Screenshot_20180809-173606_GSam Battery Monitor.jpg

Screenshot_20180809-173556_GSam Battery Monitor.jpg

Top Posters