Support

Open search

Bixby verwijderen

Apprentice

Lineage os is een custom rom. Als je de juiste opzoekt voor jou model smartphone of tablet, kun je inprincipe een kale android versie installeren. Alle bloatware is dan weg, of anders kun je het verwijderen, zodat je toestel meestal een heel stuk sneller is.

Ik heb het gedaan met mijn tablet (tabpro 12.2) en die is weer als nieuw. Met mijn S5 had ik, als laatste redmiddel, ook een lineage os gebaseerd op android 7.1  gezet. Helaas bleek het probleem een storing in het moederbord, maar de S5 voelde weer als nieuw, zolang die het deed.

Dus, als straks de garantie op de S9 afgelopen is, ga ik hoogstwaarschijnlijk een kale android 'flashen' en zal de S9 ontdaan zijn van alle overbodige extra's die Samsung altijd op een telefoon/tablet mee installeert. Heel veel mensen gebruiken dit nooit, maar je kunt het niet verwijderen. Het loopt wel mee in het geheugen en kost dus opslag- en geheugenruimte, waardoor je toestel langzamer wordt.

Nick Moderator
Moderator

Zoals Rokil zegt is rooten een optie om alles weg te halen, alleen is dit absoluut níét zonder risico. Binnen garantie bestaat er dus ook de kans (een grote kans) dat je garantie verliest, dit omdat het zoveel issues kan veroorzaken. 

Ik kan natuurlijk de keuze niet voor je maken, maar indien je het doet probeer je dan zo goed mogelijk te informeren over hoe het moet, aangezien je toestel slopen ook érg zonde is. 

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Superuser II
Superuser II

@Herta

Niet doen! Jou toestel is goed genoeg momenteel om dit niet te hoeven doen! Zoals Nick ook zegt je zit altijd met garantieproblemen als je dit gaat doen...

---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Pathfinder
@Rohit,
Dank voor de waarschuwing.
Ik ga het ook niet doen, maar was nieuwsgierig naar wat een lineage os is.
First Poster

Ik heb Bixby vorige week via settings uitgeschakeld omdat ik te vaak per ongeluk de knop indruk te of via Swype van links Bixby opriep. Nu ik het echter wil uitproberen omdat ik er toch interessante dingeb over lees, krijg ik Bixby met geen mogelijkheid meer tevoorschijn. Weet iemand al hoe je Bixby eenmaal uitgezet weer aanzet? 

Ik heb een Samsung Note 8 btw...

Superuser II
Superuser II

Bixby knop ingedrukt houden en dan volledig scherm klikken, daarna op het tandwiel rechtsboven klikken, onderaan Bixby toets.

---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
First Poster

@Rohit:

Dank voor de response, maar helaas de knop reageert in het geheel niet meer...

Had al onder settings bij apps gekeken, maar hoewel daar veel van Bixby zit is er niks wat ik weer kan aanzetten...

Andere suggesties welkom...

First Poster

Oplossing gevonden: druk met 1 vinger op een lege plek op het thuis paneel en wacht tot de optie voor aanpassen van de panelen tevoorschijn komt. Swype dan naar links en zet het Bixby paneel weer aan. In settings van Bixby kan je vervolgens de andere Bixby opties weer instellen.

Ik heb alleen de Bixbyknop nog uit laten staan. Druk er in praktijk te vaak per ongeluk op...

First Poster

Ja leuke oplossing, maar ik wil bixby helemaal niet openen!

Is er niet een andere manier om die ongein uit te schakelen?

Explorer

Ik zit met het zelfde probleem met Bixby. Ik krijg alleen geen tandwieltje te zien waarmee ik Bixby uit kan schakelen. Het gaat om een Note8, een mooi toestel maar vanwege Bixby steeds meer irritatie.

Top Posters