Support

Open search

Berichten (whatsapp/gmail) komen niet binnen, pas bij openen app

Highlighted
First Poster

Hi

Sinds de laatste software-update (april) komen berichten van whatsapp/gmail niet meer binnen op mijn S9 , voorheen ging alles goed. Pas als de betreffende app wordt geopend komt alles binnen. Heb alles al geprobeerd wat in diverse fora te vinden is (oa. alle batterijinstellingen, data restriction, etc), niets helpt. Ten einde raad een factory reset gedaan, maar zelfs dat helpt niet.  Om uit te sluiten dat mijn WIFI-router de boosdoener was heb ik een andere router gebruikt, ook dit helpt niet.

De telefoon is voor mij nu nagenoeg onbruikbaar, ik hoop op een oplossing. Overigens komen SMS berichten en telefoongesprekken wel goed binnen.

Ik heb ook geprobeerd om via de klantenservice site van Samsung een vraag via e-mail te stellen, maar dan krijg ik een foutmelding dat het e-mail adres niet bestaat..dus vandaar nu via deze weg.

6 ANTWOORDEN 6
BruceH Moderator
Moderator

Hi @RdM1971,

Heb je de apps toevallig in de sluimerstand gezet? 

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Nee, apps staan niet in sluimerstand

Afgelopen dagen een hoop getest.

met WIFI en scherm aan :  alles komt goed binnen

met WIFI en scherm uit (slaapstand) : berichten komen NIET binnen

WIFI uitgeschakeld (4G) : berichten komen gewoon binnen ook in slaapstand

Ik heb een andere WIFI-router geprobeerd: zelfde resultaat

Het lijkt er op dat de WIFI verbinding wordt verbroken zodra de telefoon in slaapstand gaat.

Helaas is dit geen instelling (meer) in Android 9 voor zover ik kan zien.

Ik hoop op een oplossing,

BruceH Moderator
Moderator

Ik kan eventueel een meekijkafspraak voor je inplannen, dan loopt een collega van mij op afstand de instellingen met je na.

Als dit je wat lijkt, kun je mij een privébericht sturen met jouw contactgegevens en een datum en tijdvak dat schikt. 

We werken in tijdvakken van 2 uur, dus van 8-10, 10-12, 12-2, 2-4, 4-6 het laatste tijdvak is van 6-9.

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

Hier nog een gebruiker met exacte dezelfde probleem. Als je thuis met WiFi bent verbonden komen er geen audio notificaties binnen bij ontvangst van een e-mail, snapchat en/of Whatsapp. (Waarschijnlijk ook geen facebook, instagram en twitter notificaties) Ben al 2 maanden bezig via Vodafone, mediamarkt, samsung service lijn maar geen enkel zinvol advies.

Er is maar een advies nameijl terug naar fabrieksinstellingen maar dan moet je alle Apps opnieuw installeren want met een backup terugzetten krijg je mogelijk hetzelfde probleem weer terug.

Afgelopen week op aanraden in het menu "Veilige Wi-Fi" wat geprobeerd. Je hebt bij aankoop van het toesetl een tijdelijke abonnement van McAfee. Dit stond uitgeschakeld. Na inschakelen en vervolgens mijn thuis net werk als vertrouwd aangemerkt "Vertrouwde Wi-Fi netwerken" leek het even te werken. Voor het na bed gaan een WhatsApp gestuurd en 's ochtend nog een keer. Echter de beveiliging schakelt zich uit als je buiten de deur (op school) bent geweest.

First Poster

Hi, bedankt voor de info.

Terug naar fabrieksinstellingen en alles handmatig opnieuw installeren helpt hier ook niet!

Inmiddels via hulp op afstand contact gehad met Samsung Service, die  kwam al gauw tot de conclusie dat het een hardware-issue of core software probleem was. Heb nu een volgende week een  afspraak bij Samsung Service Center voor reparatie.

Ik gebruik nu tot die tijd een andere telefoon (Nokia) , want zo is ie niet bruikbaar voor mij

Overigens zijn er veel meer mensen met hetzelfde probleem als je online gaat zoeken

Ik zal hier melden of er een oplossing komt.

First Poster

Dank je wel voor de snelle response. Hou mij (ons) op de hoogte van het resultaat. Het toestel heb ik één jaar geleden gekocht en sinds een paar maanden werkt ie niet zoals voorheen. 

Top Posters