Support

Open search

Benchmark S9

Nick Moderator
Moderator

Over benchmarks kan ik niet veel zeggen, zoals Sjors al zei betekent het niet heel veel. Een soepele ervaring, dat is het belangrijkste. 

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Explorer

Op verzoek van @Rohit zal ik ook mijn resultaten posten.

Ik had de 3D Mark app ge-uninstalleerd. Ik dacht dat de resultaten waren gelinked aan mijn Google account, maar dat is dus niet het geval. Helaas moet ik dan de tests opnieuw runnen om harde getallen te kunnen laten zien. Ter info: Ik runde de test toen ik de telefoon 4 uur in bezit had en was volgens 3D Mark de allereerste die een Slingshot Extreme test op de S9 deed.

Ik heb opnieuw de test gedaan en haalde 3259 Sling Shot Extreme. De Snapdragons in de S9 staan eenzaam aan de top met 4586 voor de S9+ en 4561 met de S9. Mijn S9 staat op de 22ste plaats. De S8 staat op de 16de plaats met 3402. Schandalig als je het mij vraagt.

Hoewel 3D Mark testen handig zijn om CPU en GPU te testen, test het niet echt een normaal functionerende smartphone. Dus de 'soepele smarphone ervaring'. Hiervoor is Geekbench 4 de juiste app.

In de eerste run haalde mijn S9 3726 single en 8870 multicore. In de tweede run had ik alle op de achtergrond draaiende apps 'gekilled', door deze uit te zetten met de All-In-One Toolbox app. Tot mijn verbazing haalde ik een single core score van 2877 en een multi core score van 6257. Had de app-killer-app ook mijn CPU speed omlaag gegooid? Ik denk het wel, want een uurtje later deed ik een test waarna ik "Forced GPU on 2D drawings" had aangevinkt in Developer options en haalde mijn S9 3751 single en 8967 multicore. (Forced GPU heeft trouwens 0 effect op deze benchmark, want hij is volledig CPU gericht).

Superuser II
Superuser II
Zou je ook een screenshot kunnen plaatsen hiervan? Dan kan ik deze verzamelen en laten doorsturen naar Korea...
---------
Samsung Galaxy S10+

Ik weet veel, maar niet alles! Ik ben ook maar een "forum lid"!
Heb ik je goed geholpen? Wil je mijn antwoord dan als ✓ Oplossing markeren? Zo kunnen we elkaar sneller helpen!
Explorer

Screenshot_20180405-150429_3DMark.jpgScreenshot_20180405-150441_3DMark.jpgScreenshot_20180405-150506_Geekbench 4.jpg

First Poster

Screenshot_20180407-175237_Geekbench 4.jpgHierbij mijn score

Superuser I
Superuser I

Nog een benchmark 😀

Screenshot_20180407-203753_3DMark.jpg

Ter vergelijking met de s8

Screenshot_20180407-204102_3DMark.jpg

Voor de test heb ik het volgende gedaan (In volgorde):

1: Alle apps gesloten

2: Via samsung members RAM opgeschoond

Natuurlijk kunnen er nog verder dingen op de achtergrond staan maar dan geef ik de cleanup tooling de schuld De resultaten zijn helaas niet zo super in vergelijking met de S8. Maar eerlijk gezegd merk ik niks van mindere specificaties in het dagelijkse gebruik.

Top Posters