Support

Open search

Batterijverbruik Samsung Experience

First Poster

Beste allemaal,

Ik heb voor mijn gevoel een zeer matig batterijverbruik met Samsung Experience. Ik heb een S9+, maar had dit ook met mijn S8+. Met mijn S7 edge had ik dit niet.

Van 07:30-16:00 gaat mijn batterij meestal -40-60%, met een SOT van 1h-2h. Ik heb dit heel lang geaccepteerd, maar ik heb deze week een andere telefoon (Xiaomi Mi8 met vergelijkbare batterij, ook met AOD aan, vergelijkbare apps, zelfde simkaart) gebruikt en mijn batterijverbruik was zoveel beter (-20-30% met ongv. even veel gebruik). Maar dit is alleen het geval als ik naar school ga, deze ligt in een bos waardoor het bereik zeer slecht is. Ik gebruik op beide telefoons 4G Switcher op LTE only, zodat ik niet terugval op 3g/H+.

Wanneer ik niet naar school ga, dan is het verbruik vergelijkbaar. Ik ga er dan ook vanuit dat het slechte bereik de accu zoveel verbruikt, maar dit zie ik niet terug in de batterijverbruik in de instellingen op de S9+.

De S9+ wordt ook erg warm wanneer hij naar bereik zoekt (dit voel ik in mijn broekzak), dat wordt de Mi8 niet.

Het ligt sws niet aan de batterij. Deze is namelijk een maand geleden vervangen toen ook mijn scherm vervangen was door een fabrieksfout. Accubattery geeft ook een accu health van 97% aan. Ik had het ook met de S8+.

Ik heb voor nu alleen screenshots van AccuBattery, aangezien ik deze week de Mi8 heb gebruikt. Ik zal er volgende week screenshots van de Samsung batterijverbruik app bijvoegen als dit mogelijk is. Sommige dagen eindig ik met 10% terwijl ik het toestel echt niet veel gebruikt heb. ik speel verder ook geen games. Ik kijk soms filmpjes, en ik lees veel het nieuws op mijn google feed.

Screenshot_20180928-220124_AccuBattery.jpgAls de SOT hoger is dan 2h, dan is dit pas vebruikt na 16:00.Screenshot_20180928-220035_AccuBattery.jpgAls de SOT hoger is dan 2h, dan is dit pas vebruikt na 16:00.Screenshot_20180928-220056_AccuBattery.jpgAls de SOT hoger is dan 2h, dan is dit pas vebruikt na 16:00.Screenshot_20180928-220111_AccuBattery.jpgAls de SOT hoger is dan 2h, dan is dit pas vebruikt na 16:00.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft! Want verder is de S9+ een fantastisch toestel natuurlijk.

Groetjes,

Jordy

Top Posters