Support

Open search

Batterij s9 heel snel leeg + alle tips op dit forum al gebruikt. HELP :(

First Poster

Ik heb vorige week na jaren apple gebruiker te zijn de Samsung s9 aangeschaft. Ik heb mede door de positieve verhalen over batterijduur en prestatie deze keuze gemaakt. 

Nu is mijn batterij al sinds het begin heel snel leeg. Ik heb heel het forum al afgezocht, alle mogelijke tips die ik kon vinden gebruikt en uiteindelijk vandaag een volledige reset gedaan en alles terug naar fabrieksinstellingen gezet en ik zie nog steeds geen verbetering. 

Soms is er na 10min uit de lader te halen al 5% af terwijl ik hem niet intensief gebruik. Gisteren eens vergeleken met een vriendin die de s8 heeft en terwijl ik 82% batterij had kon ik er nog 12u mee verder (OP BESPARINGSSTAND) & terwijl zij nog maar 74% had kon zij er nog 1 DAG & 2 uur mee verder terwijl haar gsm zelfs niet op besparingsstand stond! 

Ik geloof dat hier toch echt iets niet klopt. Hieronder een screenshot van mijn batterijverbuik. Hopelijk kunnen jullie helpen want ik zou het zonde vinden om nu al een nieuwe batterij te moeten laten plaatsen na amper 2 weken.

Screenshot_20180814-220445_Settings.jpg

Screenshot_20180814-220451_Settings.jpg

11 ANTWOORDEN 11
Superuser I
Superuser I
Uit interesse, hebben jullie beiden dezelfde apps op het toestel staan en dezelfde provider?

Stel dat je geen goed bereik hebt kan dat namelijk een belangrijke oorzaak zijn.
First Poster

We hebben inderdaad beide dezelfde provider. Buiten facebook & messenger die ik wel gebruik hebben we ook ongeveer dezelfde apps erop staan. Ze heeft er zelfs meer spelletjes en extra apps opstaan dan ik. Ook was ik op die moment nog helemaal niet intensief bezig geweest met mijn gsm omdat ik aan het studeren was en had zij er wel al een halve dag goed gebruik met mobiel internet op zitten. 

Als mijn gsm volledig opgeladen is kan ik er maximum zonder besparingsstand 12u mee verder wat erg weinig lijkt met een capaciteit van 3000? Met mijn iPhone 6s die al 2 jaar oud was kon ik ongeveer even lang doen terwijl die een mindere batterij capaciteit had. Dus ik vermoed dat er toch ergens een foutje in de batterij of het toestel zit. 

BruceH Moderator
Moderator

@Sharinav Loopt hij in de veilige modus ook snel leeg?

---------
Signature-Note10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

@BruceH  schreef:

@SharinavLoopt hij in de veilige modus ook snel leeg?

hoi, ik weet niet juist wat de veilige modus is. Ben nog maar net samsung gebruiker dus moet nog veel uitpluizen. Hoe zet ik dit aan? 

BruceH Moderator
Moderator

Als je op veilige modus tikt, kom je uit op een website waar het wordt uitgelegd! 👍

---------
Signature-Note10
First Poster

Wanneer ik hem op veilige modus zet kan ik praktisch geen apps gebruiken dus dan vermoed ik dat de batterij ook wel langer meegaat maar het zou toch niet de bedoeling mogen zijn van een nieuw toestel dat ik al die trucjes zou moeten gebruiken om de batterij langer dan 12u mee te laten gaan. 

Is dit een probleem in de batterij of de software van het toestel? Zou het helpen om de batterij te laten vervangen? 

Mijn gsm is nu 6u uit de lader (waarvan ik hem zeker 2u niet gebruikt heb, want was een examen aan het afleggen) & ik heb momenteel nog maar 66%, terwijl ik er helemaal nog niet veel op gedaan heb vandaag.

Ben heel tevreden van mijn samsung en zou absoluut niet meer terugwillen naar iPhone maar ik heb 'niets' aan een gsm die het maar een dikke halve dag uithoud. 

BruceH Moderator
Moderator

Dit is meer een test om te kijken of het aan de batterij ligt of niet. Als hij in de veilige modus ook snel ligt, kunnen hieruit opmaken dat de batterij niet naar behoren werkt. 

Zo te zien gebruikt het scherm wel veel van je batterij, dus je kunt proberen hem wat minder fel in te stellen.

Je kunt het toestel eventueel nog resetten.

---------
Signature-Note10
First Poster

@BruceH  schreef:

Dit is meer een test om te kijken of het aan de batterij ligt of niet. Als hij in de veilige modus ook snel ligt, kunnen hieruit opmaken dat de batterij niet naar behoren werkt. 

Zo te zien gebruikt het scherm wel veel van je batterij, dus je kunt proberen hem wat minder fel in te stellen.

Je kunt het toestel eventueel nog resetten.

Mijn helderheid staat altijd zo laag mogelijk en heb het ook al op het middelste gezet van prestatie, was 1 van de vele tips die ik heb uitgeprobeerd. Ik heb hem eergisteren volledig teruggezet naar fabrieksinstellingen en dat heeft ook niet geholpen. 

Ik zal hem nog eens een tijdje op veilige modus zetten en dan laat ik je weten of de batterij dan even snel plat gaat. 

Alvast bedankt voor je tips! 

Superuser I
Superuser I
Die veilige modes kende ik nog niet, bedankt voor de tip!
Top Posters