Support

Open search

Batterij gaat 5 uur mee. S9

Highlighted
First Poster

Ik heb sinds zaterdag een nieuwe s9. Helaas gaat mijn batterij erg kort mee. Zonder dat ik er iets op doe wordt mij accu leeg gezogen.

Na uur er niks meegedaan te hebben hebben is hij van 100% naar 85% gegaan.

Zoals je kunt zien op de foto's graag jullie hulp.

IMG-20181216-WA0017.jpg

IMG-20181216-WA0016.jpg

IMG-20181216-WA0019.jpg

7 ANTWOORDEN 7
Superuser II
Superuser II

Hoi @Rudolf1982,

Aan de screenshot zie ik dat je scherm 24 minuten aan is geweest. Afhankelijk van wat er op het moment op je scherm stond, hoe je schermhelderheid staat ingesteld, of je scherm op de hoogste resolutie staat en welke apps er op de achtergrond draaien, kan dit normaal gebruik zijn. Voor een toestel dat nog geen anderhalf uur geleden volledig is opgeladen en waarmee je zegt niks gedaan te hebben staan er erg veel apps in de verbruikslijst. Dat kan betekenen dat er apps in de achtergrond zijn vastgelopen. Ga naar Instellingen >> Apparaatonderhoud en kies voor Nu Optimaliseren om dit op te lossen.

Verder zie ik graag een aantal screenshots van dezelfde pagina's wanneer je telefoon normaal is gebruikt en er nog maximaal 20% batterij over is zonder dat je deze tussentijds hebt opgeladen tegemoet.

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Hoi Kevin,

Bedankt voor je reactie. 

Echter heb ik mijn telefoon nauwelijks gebruikt en hij zuigt toch echt mijn telefoon leeg. Vandaag had ik hem van de lader gehaald op 100%. Toen heb ik series (op de tv) gekeken, hij was heel vlot al gezakt naar wat je zag in de vorige foto's, verder heb ik dan het berichtje getyped en een paar appjes gestuurd.

Vanavond verder samen met familie uit eten geweest een paar foto's gemaakt. Verder helemaal niks bijzonders. Geen zware bestanden geopend. Zelfs tijdens het typen van dit bericht zakt mijn batterij van 24% naar 17%.

Graag hoor ik van je.

Screenshot_20181216-222028_Device maintenance.jpg

Screenshot_20181216-222017_Device maintenance.jpg

Screenshot_20181216-222102_Settings.jpg

Screenshot_20181216-222049_Device maintenance.jpg

Superuser II
Superuser II

Dit ziet er inderdaad niet goed uit. Zou je eens kunnen testen of de batterij ook zo snel leeg loopt in de veilige modus? Hier vind je de instructies: https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kan-ik-mijn-toestel-starten-in-veilige-modus/

--------------------------------
Een antwoord op je vraag gevonden? Vergeet deze dan niet als ✓Oplossing te markeren zodat andere gebruikers de oplossing sneller vinden.
First Poster

Hoi @Kevin,

Heb gedaan wat je vroeg. Vanochtend geef op  van de lader gehaald en toetsen in veilige modus gezet.

Na bijna 3 uur in veilige modus met nagenoeg geen gebruik bijna 20% van mijn batterij weg. Lijkt me nog steeds niet echt goed.

8.43 Net even contact gehad met vodafone. Ze gaan mijn toestel omruilen. Heel erg bedankt voor je hulp

Screenshot_20181217-073037_Device maintenance.jpg

Screenshot_20181217-073101_Device maintenance.jpg

Screenshot_20181217-073042_Device maintenance.jpg

Screenshot_20181217-073110_Settings.jpg

Denk dat ik even contact opneem met Vodafone.

BruceH Moderator
Moderator

Laat je weten of het beter gaat met het nieuwe toestel? Overigens netjes van Vodafone!

---------
Signature-S10
"It’s better to give than to receive. Especially advice."
First Poster

@BruceH,

Vrijdag het nieuwe toestel binnen gekregen. Natuurlijk afgelopen dagen uitvoerig getest.  Een extreem verschil met het vorige toestel. Die liep in standby gewoon leeg. 

Net terug van een uur mountainbiken de s9 op mijn stuur gemonteerd en met het scherm aan een uurtje door de bossen gecrossed. Begon het rondje met 94% na een uur stond deze op 83%.

Batterij is nu zoals het hoort! Erg blij met het nieuwe toestel.

Dank voor alle hulp!

Nick Moderator
Moderator

Kijk, dat is fijn om te lezen! Bruce is er vandaag niet, dus vandaar dat ik antwoord Geniet van het toestel en fijne dagen!

---------
Signature-S10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
Top Posters